W ostatnim czasie zostały wykonane duże inwestycje drogowe i mostowe, które pozwoliły złagodzić problemy komunikacji w kierunkach na Rzeszów, Dębicę i Połaniec. Wraz z rozpoczęciem realizacji zadania budowy północnej obwodnicy Mielca możemy liczyć na udrożnienie ruchu na północ w kierunku na Tarnów (planowany koniec zadania - jesień 2019 r.).
We wrześniu 2009 roku Mielec został odcięty od sieci pasażerskich połączeń kolejowych ze względu na fatalny stan infrastruktury torowej linii kolejowej L-25 na odcinku Dębica–Mielec. Przebiegająca przez Mielec linia kolejowa, łącząca Tarnobrzeg z Dębicą, miała nieduże znaczenie zarówno w ruchu towarowym, jak i osobowym. Wynikało to m.in. z jej parametrów technicznych – jeden tor czy ograniczona szybkość i brak elektryfikacji. Niedługo jednak będzie to tylko historia, bo jak wiemy, dzięki staraniom władz samorządowych Mielca i europosła PiS Tomasza Poręby oraz marszałka województwa podkarpackiego Władysława Ortyla, kolej do nas wróci. Jej rewitalizacja będzie realizowana w systemie "projektuj i buduj" w latach 2018 – 2020. Wartość prac to 162 mln złotych.
Po zakończeniu zadania pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z maksymalną prędkością 120 km na godzinę, a towarowe 70 km na godzinę. Możemy mieć nadzieję, iż wszystkie plany dotyczące budowy dróg i modernizacji linii kolejowej L-25 zostaną zrealizowane w założonych terminach, co pozwoli otworzyć miasto Mielec na kolejny etap gospodarczego i społecznego rozwoju.