Wszelkie dostępne dokumenty potrzebne do złożenia wniosku możecie pobrać poniżej. Przyjmowanie wniosków rozpoczęło się dziś 15 listopada a zakończy się w środę 22 listopada.
Rodzaje zadań, na które może być udzielona dotacja:
Dofinansowaniu podlega realizacja inwestycji służących ochronie powietrza polegających
na wymianie lub usprawnieniu istniejących źródeł ciepła na terenie Gminy Miejskiej Mielec poprzez:
1) demontaż istniejącego źródła ciepła oraz zakup i montaż kotła gazowego lub kotła
na paliwa stałe, nie gorszego niż klasy 5, posiadającego certyfikat wystawiony przez producenta lub
2) zakup i montaż do istniejącego źródła ciepła urządzenia w postaci palnika dopalającego dym, posiadającego certyfikat wystawiony przez producenta.
Wszystkie kotły i urządzenia montowane w ramach realizacji inwestycji muszą być fabrycznie nowe.
Podmioty uprawnione do ubiegania się o dotację:
O udzielenie dotacji mogą się ubiegać osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gminy Miejskiej Mielec, posiadające tytuł prawny do nieruchomości położonej w granicach administracyjnych Gminy. W przypadku, gdy nieruchomość jest przedmiotem współwłasności do ubiegania się
o udzielenie dotacji wymagana jest zgoda wszystkich współwłaścicieli.
Wysokość dotacji:
Dotacje udzielane są do wysokości środków finansowych zarezerwowanych na ten cel
w uchwale budżetowej Gminy na dany rok budżetowy, z tym że wysokość dotacji dla jednego Wnioskodawcy wyniesie 95% poniesionych kosztów zakupu kotła lub urządzenia, jednak nie więcej niż 4.000,00 zł w przypadku zakupu kotła lub nie więcej niż 1.000,00 zł w przypadku zakupu urządzenia.
Wniosek o udzielenie dotacji:
Wzór wniosku o udzielenie dotacji określa Załącznik Nr 1 do Regulaminu udzielania osobom fizycznym dotacji celowych z budżetu Gminy Miejskiej Mielec na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza, polegających na wymianie lub usprawnieniu źródeł ciepła na terenie Gminy Miejskiej Mielec.
Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej: www.mielec.pl oraz w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 23, p.17 w godz.: pon. 9.00-17.00, wt.-pt.7.30 – 15.30.
Do wniosku o udzielenie dotacji należy załączyć:
1) dokument potwierdzający posiadany przez wnioskodawcę tytuł prawny do nieruchomości,
2) oświadczenie, że wnioskodawca zobowiązuje się zamontować przedmiot inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2
do Regulaminu,
3) dokumentację fotograficzną przedstawiającą dotychczasowe źródło ciepła wraz
z elementami identyfikującymi urządzenie, np. tabliczka znamionowa lub inny dokument potwierdzający wiek kotła. W przypadku braku tabliczki lub dokumentu Wnioskodawca wraz z dokumentacją fotograficzną przedkłada pisemne oświadczenie o przybliżonym wieku kotła.
Termin, miejsce i sposób składania wniosków o udzielenie dotacji:
Wnioski o udzielenie dotacji można składać w Urzędzie Miejskim w Mielcu przy ul. Żeromskiego 23 (II budynek), w Wydziale Inwestycji i Zarządzania Kryzysowego, I piętro, pokój nr 17, w terminie od 15 listopada do 22 listopada 2017 roku w godzinach pracy Urzędu Miejskiego.
Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Informacje dodatkowe:
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Wnioski o udzielenie dotacji będą rozpatrywane według kolejności wpływu wniosku, w ramach środków zarezerwowanych na ten cel w budżecie Gminy Miejskiej Mielec.
W terminie do 30 listopada 2017 r., na podstawie złożonych wniosków, Prezydent Miasta Mielca sporządzi i przekaże do publicznej wiadomości listę wnioskodawców zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania.
Udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawieranej przez wnioskodawcę z Gminą.
Zasady udzielania dotacji, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposób jej rozliczenia określa Regulamin stanowiący załącznik nr 1 do Uchwały.
Szczegółowych informacji dotyczących udzielania dotacji można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Mielcu pod nr tel. (17) 788 85 28.
Podstawa prawna:
Uchwała Nr XXXIX/380/2017 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 20 października 2017 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania osobom fizycznym dotacji celowych
z budżetu Gminy Miejskiej Mielec na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza (Dz. Urz. Woj. Podk. z dnia 26 października 2017 r., poz. 3462), zwana dalej „Uchwałą”.