Właściciela znalezionego telefonu może odebrać swoją własność w Biurze Rzeczy Znalezionych przy ul. Wyspiańskiego 6 w Mielcu, pokój 215.
Godziny otwarcia Biura Rzeczy Znalezionych:
- poniedziałek: 7.30 – 16.00
- wtorek - czwartek: 7.30 - 15.00
- piątek: 7.30- 14.00
Do Biura Rzeczy Znalezionych Starostwa Powiatowego w Mielcu przyjmowane są:
Rzeczy znalezione na terenie Powiatu Mieleckiego tj.: pieniądze, papiery wartościowe, kosztowności oraz rzeczy mające wartość historyczną, naukową lub artystyczną, z wyjątkiem poniżej opisanych sytuacji:
- znalezione zostały pieniądze, a ich kwota nie przekracza 100 złotych lub równowartości tej kwoty
- właściwy starosta może odmówić przyjęcia rzeczy, której szacunkowa wartość nie przekracza 100 złotych, chyba że jest to rzecz o wartości historycznej, naukowej lub artystycznej
- Rzeczy znalezione w budynku publicznym, innym budynku lub pomieszczeniu otwartym dla publiczności albo środku transportu publicznego, powinny być oddane zarządcy budynku, pomieszczenia albo zarządcy środka transportu publicznego.
- Rzeczy, których posiadanie wymaga pozwolenia, w szczególności broń, amunicja, materiały wybuchowe, aparatury radiowo - nadawczej albo dowód osobisty lub paszport, powinny być niezwłocznie oddane najbliższej jednostce Policji, a jeżeli oddanie rzeczy wiązałoby się z zagrożeniem życia lub zdrowia - zawiadamia o miejscu, w którym rzecz się znajduje.
Ponadto Starosta odmawia odebrania i przechowywania rzeczy znalezionej, jeżeli ona nie przedstawia żadnej wartości lub została porzucona z zamiarem wyzbycia się prawa własności bądź jej stan i okoliczności jednoznacznie wskazuje na nieuzasadniony długi okres przetrzymywania/użytkowania rzeczy przez znalazcę lub znalazca poczynił modyfikacje mające na celu przełamanie zabezpieczeń elektronicznych przed kradzieżą, lub je usunął uniemożliwiając ustalenie właściciela.
Osoby oddające rzecz znalezioną do przechowywania staroście powinny podać imię i nazwisko, adres zamieszkania a ponadto określić okoliczności znalezienia rzeczy (czas oraz miejsce znalezienia) i potwierdzić podpisem protokół przekazania rzeczy do depozytu.
Osoby poszukujące rzeczy zgubionej i zgłaszające się do Biura Rzeczy Znalezionych powinny:
1) określić rzecz wraz z dokładnym opisem (wygląd, znaki szczególne, ilość itp.);
2) określić okoliczności zgubienia rzeczy (data oraz miejsce zgubienia);
3) przedstawić dowody mogące potwierdzić prawo do zagubionej rzeczy (np. dowód zakupu przedmiotu, numery seryjne urządzenia, własne oznaczenia, ewentualnie kod PIN, PUK, wzór blokady lub odcisk palca, jeśli wymagane …).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.