Podczas czwartkowej (19 listopada) konferencji prasowej w starostwie o takiej sytuacji w mieleckim pogotowiu opowiedział wicestarosta Andrzej Bryła.
- W tej chwili jest taka sytuacja i nie są to wcale sporadyczne momenty, że zarówno sam dyrektor Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Mielcu Grzegorz Gałuszka oraz koordynator medyczny i koordynator dyspozytorów, pani Agnieszka, którzy posiadają uprawnienia ratowników medycznych, jak trzeba również dołączają do zespołów ratowniczych po to, aby cały czas utrzymać pełny tabor i w pełnym zakresie świadczyć działania - mówił wicestarosta mielecki Andrzej Bryła.
Dyrektor pogotowia wystąpił o zgodą na takie jego działanie do zarządu powiatu mieleckiego i ją uzyskał.
- Dlatego również serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom za ten wkład pracy. Ja myślę, że dyrektor po roku bycia tutaj wszystkim sceptykom udowodnił, że nie tylko jest naukowcem czy teoretykiem ale jest bardzo praktyczny w działaniu - dodał wicestarosta.
O udział w działaniach wyjazdowych zapytaliśmy samego dyrektora mieleckiego pogotowia Grzegorza Gałuszki.
- Tak, z wykształcenia jestem ratownikiem medycznym. Posiadam tytuł doktora nauk medycznych, ale mam doświadczenie w pracy w zespołach ratownictwa medycznego. Gdy jest taka potrzeba i możliwość, wspieram obsady karetek - potwierdził słowa wicestarosty dyrektor Grzegorz Gałuszka.