Kogo obejmie telefoniczna ankieta?
Badanie obejmie pacjentów, którzy w ostatnich 4 miesiącach skorzystali z porady lekarza pierwszego kontaktu. Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć. Ankieta jest anonimowa.
Jak wygląda badanie ankietowe?
Badanie przeprowadzone będzie w formie telefonicznej ankiety. Rozmowa z ankieterem potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieter zada 12 pytań:
- Czy pacjent korzystał w ostatnich 4 miesiącach ze świadczeń opieki zdrowotnej udzielonych w ramach opieki lekarza podstawowej opieki zdrowotnej?
- Jeśli tak, to czy wyraża zgodę na przeprowadzenie badania, którego przedmiotem jest udzielone świadczenie (porada zdrowotna)?
- Do której kategorii wiekowej należy pacjent, któremu udzielono porady?
- Czym była spowodowana konieczność skorzystania z porady?
- Jaki to był rodzaj porady?
- Czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się?
- Czy problem, z którym zwrócił się pacjent do lekarza został rozwiązany?
- Czy lekarz w sposób jasny i zrozumiały udzielił pacjentowi informacji na temat problemu zdrowotnego?
- Czy pacjent otrzymał wszystkie dokumenty potrzebne do wykonania zaleceń lekarza, u którego odbyła się wizyta?
- Czy w sytuacji, gdy teleporada nie rozwiązała w pełni problemu, zaoferowana została pacjentowi możliwość umówienia wizyty osobistej?
- Czy pacjent skorzystał z możliwości umówienia wizyty osobistej, będącej konsekwencją przeprowadzonej teleporady?
- Jaki jest powód nieskorzystania z wizyty osobistej zaoferowanej w wyniku przeprowadzonej teleporady?
Jakich informacji nie podawać w czasie badania?
W trakcie rozmowy z ankieterem nie należy podawać żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji szczegółowych o skierowaniach i receptach). Ankieterzy nie potrzebują tych danych i nie będą o nie prosić.
Jakie informacje o pacjencie mają ankieterzy?
Ankieterzy:
- znają numer telefonu
- wiedzą, że w ciągu ostatnich 4 miesięcy odbyła się porada lekarza pierwszego kontaktu
- znają datę takiej porady.
Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.
WAŻNE! Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych (takich jak imię, nazwisko, adres, PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystał pacjent, ani o lekach, jakie zostały przepisane. Dlatego nie mogą o nie pytać.
Ankieterzy, którzy zadzwonią, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.
Należy się rozłączyć i skontaktować się z numerem 800 190 590 zawsze, gdy zachowanie ankietera wzbudzi wątpliwości.