Zakupy przez internet a portfele Polaków. Na co wydajemy w sieci najwięcej?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Zakupy przez internet a portfele Polaków. Na co wydajemy w sieci najwięcej?  - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane Polacy kupujący w Internecie najwięcej wydają na obuwie (201 zł miesięcznie), odzież (199 zł) oraz artykuły spożywcze (188 zł (4). W skali półrocza e-kupujący największe kwoty przeznaczają na zakup sprzętu RTV/AGD (1232 zł), urządzeń mobilnych (856 zł) oraz mebli i elementów wyposażenia wnętrz (782 zł) (5).

Co z innymi kategoriami produktów? Popularne wśród Polaków kosmetyki i perfumy kosztują ich średnio 136 zł miesięcznie, produkty farmaceutyczne – 119 zł, zaś książki płyty i filmy – 91 zł (6). E-konsumenci spore kwoty przeznaczają także na artykuły dziecięce i zabawki (149 zł) (7).

Co ciekawe, większość, bo ponad 60% kupujących w sieci deklaruje, że w najbliższym czasie zamierza wydawać na produkty podobne kwoty, a co czwarta osoba planuje zwiększenie wydatków. Jednocześnie tylko co dwudziesta osoba chce w przyszłości płacić za zakupy w internecie mniej (8).

Płeć a wydatki e-konsumentów

Kobiety największe kwoty w skali miesiąca przeznaczają na odzież (202 zł), artykuły spożywcze (188 zł) oraz obuwie (183 zł)9. Więcej niż mężczyźni wydają nie tylko na ubrania, ale również produkty farmaceutyczne, kosmetyki i perfumy, meble oraz urządzenia mobilne (9).

Panowie z kolei najwięcej płacą za obuwie (231 zł), odzież (194 zł) i artykuły spożywcze (188 zł). Więcej niż kobiety wydają na buty, artykuły dziecięce, książki, płyty i filmy, a także sprzęt RTV/AGD (9).

Wiek a wydatki internautów

Wydatki związane z zakupami przez internet różnią się także w zależności od wieku e-konsumentów. Osoby powyżej 50. roku życia największe kwoty przeznaczają na artykuły spożywcze (211 zł) oraz produkty farmaceutyczne (138 zł) (4).

Natomiast młodsi kupujący (15-24 lata) wydają najwięcej na urządzenia mobilne – 1330 zł w skali półrocza, co jest kwotą niemal dwukrotnie wyższą niż w przypadku osób w wieku 25-34 lata (4).

Bezpieczne i szybkie płatności z Visa Mobile

Duża popularność zakupów przez internet w Polsce sprawia, że e-konsumenci mogą korzystać z różnych metod płatności zapewniających szybkie i bezpieczne przeprowadzanie transakcji. Jedną z tych wprowadzanych na rynek jest Visa Mobile – rozwiązanie pozwalające uniknąć podawania danych karty oraz wprowadzania haseł w sklepie internetowym. Co więcej, dzięki usłudze nie trzeba wypełniać wielu pól formularza i przeklikiwać się przez wyskakujące okna (10).

Jak z skorzystać z tego rozwiązania? Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (lista banków, których klienci już teraz mogą korzystać z usługi, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html – może być wymagana aktualizacja!) albo pobrać Visa Mobile w formie samodzielnej aplikacji na telefon (w sklepie z aplikacjami dedykowanemu konkretnemu systemowi i również ograniczona jest dla klientów wybranych banków). Dane karty podaje się tylko raz – na etapie konfigurowania usługi (10).

Po uruchomieniu aplikacji wystarczy podczas płatności w sklepie internetowym wybrać ikonę z tym rozwiązaniem, wprowadzić numer telefonu i zatwierdzić transakcję na smartfonie (10).

W ten sposób Visa Mobile pozwala na szybkie, a do tego bezpieczne płacenie za zamówione produkty lub usługi – każda transakcja jest bowiem zabezpieczana przez Visa (10).

Artykuł powstał we współpracy z Visa.

Bibliografia:

  1.     Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
  2.     Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 12
  3.     Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 144
  4.     Gemius Polska, Najwięcej wydają na obuwie, płacą szybkim przelewem 3.11.2021 online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/najwiecej-wydaja-na-obuwie-placa-szybkim-przelewem.html, dostęp: 19.04.2022
  5.     Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 173
  6.     Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 174
  7.     Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 177
  8.     Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 185
  9.     Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 175-184
  10.     VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 19.04.2022
 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE