Co z innymi kategoriami produktów? Popularne wśród Polaków kosmetyki i perfumy kosztują ich średnio 136 zł miesięcznie, produkty farmaceutyczne – 119 zł, zaś książki płyty i filmy – 91 zł (6). E-konsumenci spore kwoty przeznaczają także na artykuły dziecięce i zabawki (149 zł) (7).
Co ciekawe, większość, bo ponad 60% kupujących w sieci deklaruje, że w najbliższym czasie zamierza wydawać na produkty podobne kwoty, a co czwarta osoba planuje zwiększenie wydatków. Jednocześnie tylko co dwudziesta osoba chce w przyszłości płacić za zakupy w internecie mniej (8).
Płeć a wydatki e-konsumentów
Kobiety największe kwoty w skali miesiąca przeznaczają na odzież (202 zł), artykuły spożywcze (188 zł) oraz obuwie (183 zł)9. Więcej niż mężczyźni wydają nie tylko na ubrania, ale również produkty farmaceutyczne, kosmetyki i perfumy, meble oraz urządzenia mobilne (9).Panowie z kolei najwięcej płacą za obuwie (231 zł), odzież (194 zł) i artykuły spożywcze (188 zł). Więcej niż kobiety wydają na buty, artykuły dziecięce, książki, płyty i filmy, a także sprzęt RTV/AGD (9).
Wiek a wydatki internautów
Wydatki związane z zakupami przez internet różnią się także w zależności od wieku e-konsumentów. Osoby powyżej 50. roku życia największe kwoty przeznaczają na artykuły spożywcze (211 zł) oraz produkty farmaceutyczne (138 zł) (4).Natomiast młodsi kupujący (15-24 lata) wydają najwięcej na urządzenia mobilne – 1330 zł w skali półrocza, co jest kwotą niemal dwukrotnie wyższą niż w przypadku osób w wieku 25-34 lata (4).
Bezpieczne i szybkie płatności z Visa Mobile
Duża popularność zakupów przez internet w Polsce sprawia, że e-konsumenci mogą korzystać z różnych metod płatności zapewniających szybkie i bezpieczne przeprowadzanie transakcji. Jedną z tych wprowadzanych na rynek jest Visa Mobile – rozwiązanie pozwalające uniknąć podawania danych karty oraz wprowadzania haseł w sklepie internetowym. Co więcej, dzięki usłudze nie trzeba wypełniać wielu pól formularza i przeklikiwać się przez wyskakujące okna (10).Jak z skorzystać z tego rozwiązania? Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (lista banków, których klienci już teraz mogą korzystać z usługi, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html – może być wymagana aktualizacja!) albo pobrać Visa Mobile w formie samodzielnej aplikacji na telefon (w sklepie z aplikacjami dedykowanemu konkretnemu systemowi i również ograniczona jest dla klientów wybranych banków). Dane karty podaje się tylko raz – na etapie konfigurowania usługi (10).
Po uruchomieniu aplikacji wystarczy podczas płatności w sklepie internetowym wybrać ikonę z tym rozwiązaniem, wprowadzić numer telefonu i zatwierdzić transakcję na smartfonie (10).
W ten sposób Visa Mobile pozwala na szybkie, a do tego bezpieczne płacenie za zamówione produkty lub usługi – każda transakcja jest bowiem zabezpieczana przez Visa (10).
Artykuł powstał we współpracy z Visa.
Bibliografia:
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 12
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 144
- Gemius Polska, Najwięcej wydają na obuwie, płacą szybkim przelewem 3.11.2021 online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/najwiecej-wydaja-na-obuwie-placa-szybkim-przelewem.html, dostęp: 19.04.2022
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 173
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 174
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 177
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 185
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 175-184
- VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 19.04.2022