Meble medyczne takie jak stanowiska laryngologiczne mają być wygodne, higieniczne, ergonomiczne i przystosowane do najbardziej surowych wymogów. Jak radzą sobie z tym producenci?
Innowacyjne techniki produkcji mebli medycznych
Tworząc wysokiej jakości stanowiska laryngologiczne spełniające najwyższe standardy i surowe wymogi stawiane współcześnie co przez prywatne i publiczne gabinety, producenci mebli medycznych muszą podejmować działania nie narażające ich na utratę klientów. Rygorystyczne wymogi spełniają między innymi meble od producenta U.B.M. KOTASIŃSKA. Wszystkie techniki produkcyjne, wykorzystywane materiały i kontrole jakości muszą pozwalać na to, by powstające meble były trwałe i wytrzymałe, zapewniały najwyższą higienę i komfort pacjenta oraz gwarantowały komfort pracy specjalisty. Tańsze materiały i tapicerki zastępuje się więc nowszymi, droższymi materiałami wysokiej jakości, a sam proces produkcyjny widziany jest jako całość, a nie jako poszczególne stanowiska tworzące niezwiązane ze sobą części tworzące mebel.
Jedną z pierwszych zmian, jakie wprowadzono w dostępnych współcześnie stanowiskach laryngologicznych i wielu innych tapicerowanych meblach medycznych było zastąpienie taniej, niskiej jakości tapicerki produktem bezszwowym, nieorganicznym, łatwym do utrzymania w czystości i znacznie odporniejszym na regularne czyszczenie i dezynfekcję przeprowadzaną w gabinecie laryngologicznym.
Zagłówki i siedzisko stanowiska laryngologicznego nie są już tak podatne na rozerwanie czy uszkodzenie przez pacjenta podczas zabiegu czy badania, a szwy nie są dodatkowym miejscem bytowania dużych skupisk bakterii trudnym do dezynfekcji ze względu na nieregularną powierzchnię. Gładka tapicerka to krok w stronę czystego, sterylnego gabinetu.
Tworzywa stosowane w meblach medycznych
Poza tapicerką, która w przypadku stanowiska laryngologicznego stanowi duży element budujący, o jakość wykonania mebli medycznych producenci musieli zadbać także w kategorii stalowych i ruchomych elementów mebli. Chromowana podstawa fotela z łatwym do obsługi mechanizmem regulacji wysokości fotela nie tylko wygląda wyjątkowo estetycznie, ale też ułatwia utrzymanie higieny w gabinecie.
Chromowana stal jest też o wiele odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne, promieniowanie UV oraz dezynfekcję środkami chemicznymi, dzięki czemu nie rdzewieje, nie traci połysku i nie odpryskuje jak klasyczna stal lakierowana. Kombinacja taka daje pewność, że fotel laryngologiczny przy regularnym użytkowaniu i czyszczeniu nie stanie się szybko negatywną wizytówką gabinetu.
Wśród tworzyw wykorzystywanych do produkcji stanowisk laryngologicznych nie sposób nie wymienić też zagłówka wykonanego z pianki poliuretanowej. Poza standardowym, tapicerowanym oparciem fotela, zagłówek umożliwia trzymanie głowy stabilnie i uniemożliwia poruszanie nią podczas badania lub zabiegu. Takie rozwiązanie znacząco ułatwia pracę laryngologa, ale też podnosi komfort pacjenta, a na ten zwraca się współcześnie szczególną uwagę.
Zauważyć warto także, że nawet podłokietniki w stanowisku laryngologicznym przeszły w ostatnich latach małą zmianę – współcześnie, dla spełnienia najwyższych standardów jakości są produkowane z tworzywa sztucznego, a nie z elementów stalowych i tapicerowanych które przy tak małej powierzchni trudno byłoby utrzymać w dobrej kondycji.
Ciekawe rozwiązania technologiczne
Wspomniane rozwiązania i materiały używane do produkcji stanowisk laryngologicznych i wielu innych modeli mebli medycznych mają przed sobą dwa wyraźne cele: spełnienie wysokich standardów higieny obowiązujących w branży medycznej i opierających swoje wartości o bezpieczeństwo pacjenta, oraz zagwarantowanie komfortu pacjenta podczas wykonywanych badań i zabiegów poprzez stworzenie najlepszych warunków obsługi w gabinecie.
Przywołany wcześniej przykład zagłówka wykonanego z pianki poliuretanowej jest dobrym obrazem tego w jaki sposób producenci mebli medycznych poprawiają swoje produkty i propozycje trafiające na rynek i do gabinetów specjalistycznych – zagłówek jest rozwiązaniem dodatkowym i choć jego stosowanie nie jest konieczne, podniesienie komfortu pacjenta oraz wygody pracy specjalisty jest mile widziane, wpływa pozytywnie na wizerunek gabinetu i wpisuje się w standardy jakości w branży medycznej, dzięki czemu nie jest jedynie sprytnym dodatkiem podnoszącym cenę wyposażenia gabinetu.