Reklama w gazetach – niezmienny trend czy przeżytek?

Opublikowano:
Autor:

Reklama w gazetach – niezmienny trend czy przeżytek? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane Reklama w prasie jest bardzo dobrym sposobem komunikacji z konsumentami, dającym duże możliwości promocji produktów lub usług marki. Treści reklamowe w gazetach mają dużą siłę oddziaływania na odbiorców, o ile są dobrze przemyślane i osadzone we właściwym kontekście. Czym jeszcze wyróżnia się reklama w gazetach i jakie są jej zalety?

Czym charakteryzuje się reklama w prasie?


Gazety, magazyny czy czasopisma są dla wielu osób osobistym medium i wiarygodnym źródłem informacji. Czytelnicy zwykle przeglądają ulubione gazety, kiedy mogą poświęcić na tę czynność więcej czasu, przy okazji dłużej skupiając uwagę na przekazach reklamowych. Istnieje kilka głównych rodzajów reklam prasowych, m.in. rozkładówki wewnątrz czasopisma, skrzydełka na okładce czy pasek z przekazem reklamowym obejmujący czasopismo. Oprócz popularnych artykułów sponsorowanych często możemy spotkać się z bardziej kreatywnymi formami reklamy, np. dołączonymi próbkami kosmetyków, paskami zapachowymi czy zakładkami. Dodatkowo uwagę czytelnika przyciąga atrakcyjna oprawa graficzna, perswazyjne hasła reklamowe czy wartościowe treści dopasowane do potrzeb grupy docelowej.

Reklama w gazetach jako element marketing mixu


Reklama w gazetach czy magazynach pełni inną funkcję niż kampanie w wyszukiwarkach lub w mediach społecznościowych. Włączając prasę do strategii marketingowej, nie należy nastawiać się na mierzalne efekty. Podobnie jak w przypadku marketingu rekomendacji reklama w gazetach ma spełniać głównie cele wizerunkowe. Zarówno prasa, jak i marketing rekomendacji dają możliwość zbudowania i podtrzymania wizerunku marki. W obydwu przypadkach liczy się kontekst, czyli dopasowanie przekazu do tematyki magazynu lub serwisu.

Tak jak marketing rekomendacji, reklama w gazetach czy magazynach ma długą tradycję, jednak nie powinna być traktowana jako przeżytek. Konsumenci, którzy czytają prasę, potrafią dłużej skupić się na przekazach reklamowych, w przeciwieństwie do natłoku komunikatów internetowych. Ponadto za ulubioną gazetę należy zapłacić, dzięki czemu staje się większą wartością dla czytelnika. Świadomi odbiorcy chłoną treści z większym zaangażowaniem i zainteresowaniem, a nierzadko wracają do ulubionych pozycji w gazecie. Reklama w prasie nie jest tak ulotna, jak w przestrzeni internetowej. Dodatkowo przekaz reklamowy w magazynach branżowych daje możliwość dotarcia do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Kampanie reklamowe w gazetach czy magazynach mogą być świetnym uzupełnieniem działań online lub wspierać przekaz nadawany w radiu lub telewizji.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE