reklama
reklama

Szykują się duże inwestycje kolejowe na linii Padew - Mielec

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., M. Głowacz

Szykują się duże inwestycje kolejowe na linii Padew - Mielec - Zdjęcie główne

Prace modernizacyjne na mieleckiej stacji idą pełną parą | foto PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., M. Głowacz

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi na ponad 170 mln zł, które przywrócą pasażerskie połączenia na linii Mielec – Padew. Kolejne prace na trasie nr 25 Padew - Mielec - Dębica zapewnią powrót pociągów pasażerskich i zwiększą dostępność do kolei na Podkarpaciu. W naszym mieście również zostaną wykonane duże inwestycje - m.in. zostanie przebudowanych 12 skrzyżowań kolejowo-drogowych, powstanie bezkolizyjne przejście na stacji Mielec, oraz podziemne przejście w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego.
reklama

Zwiększa się dostępność i rola kolei na Podkarpaciu. To efekt inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego m.in. na trasie Mielec - Dębica. 

Kompleksowa modernizacja linii Padew - Mielec

Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetarg na rewitalizację odcinka Padew - Mielec obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Dla podróżnych korzystnie zmienią się warunki na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się i ułatwią dostęp do pociągów wszystkim pasażerom. 

reklama

W Mielcu, nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza ma zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Przebudowa 12 skrzyżowań kolejowo-drogowych zapewnieni sprawne i bezpieczne przejazdy.

Zadaniem wykonawcy - który zostanie wyłoniony w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa. To kolejne udogodnienie w obszarze mieleckiej stacji.

Obecnie, w ramach zadania na odcinku Mielec – Dębica, PLK budują w miejscu kładki przejście pod torami. Roboty, ujęte w przetargach, na rewitalizację odcinka Padew – Mielec planowane są na I kwartał 2022 r. a na budowę przejścia podziemnego w Mielcu – w IV kwartale 2021 r. Szacunkowa wartość zamówień to ponad 170 mln zł. Finansowanie w ramach RPO województwa Podkarpackiego.

reklama

 

Koleją znów pojedziemy na trasie Padew-Mielec-Dębica 

 

Ogłoszone przetargi, to kolejne inwestycje prowadzone przez PLK na trasie Padew – Mielec – Dębica. Jesienią składy pasażerskie mają ruszyć na całej trasie. Obecnie czynna jest trasa Mielec - Dębica. Dzięki inwestycji, od września nowym torem między Mielcem a Kochanówką jeżdżą już pociągi towarowe. Od 13 czerwca pojadą dalej - od Kochanówki do Dębicy. 

 

Na stacji w Mielcu przebudowywane są tory i budowany jest peron. Przejście podziemne z windami ułatwi dojście do pociągów oraz połączy osiedla po obu stronach linii kolejowej. 

reklama

Czytaj dalej pod wideo:

 

 

Na linii kończą się prace na stacjach i przystankach Kochanówka Pustków Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Pustynia. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki oraz oznakowanie. Inwestycje PLK na trasie Mielec – Dębica objęły również budowę sieci trakcyjnej na odcinku Dębica Towarowa – Dębica Osobowa oraz przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

reklama

Przebudowano 6 mostów, m.in. w Mielcu nad rzeką Trześć, w Przecławiu nad rz. Młynówką, w Tuszymie nad rz. Tuszymką, w Brzeźnicy nad rz. Wielopolką i ponad 30 przepustów. Poziom bezpieczeństwa zwiększyły przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe min. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie. Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umów PLK za 224,5 mln zł netto. 

Mielecka stacja kolejowa

– Bardzo się cieszę z ogłoszenia przez PLK strategicznych przetargów, które przywrócą pasażerskie połączenia Mielec – Padew oraz zwiększą bezpieczeństwo dzięki budowie bezkolizyjnego przejścia na stacji Mielec. Kiedy jeszcze kilka lat temu rozpoczęliśmy zabiegi, aby kolej wróciła do Mielca niewielu w to wierzyło. Dziś możemy powiedzieć, że nie tylko wkrótce pojedziemy zmodernizowaną linią Mielec-Dębica, ale także w kolejnych latach nowoczesną koleją w stronę Padwi – powiedział europoseł Tomasz Poręba, który od lat zabiega o przywrócenie kolei w Mielcu.

Jestem pewien, że mielecka kolej przyspieszy rozwój miasta i północnej części Podkarpacia. Zapewni bezpieczeństwo i komfort podróży oraz otworzy miasto i region na centralną Polskę. Bardzo serdecznie dziękuję  marszałkowi Ortylowi i władzom PLK, bez których wsparcia i zaangażowania nie byłoby to możliwe - dodał.

 

– Przetarg na remont odcinka linii nr 25 z Mielca do Padwi Narodowej jest początkiem realizacji tej inwestycji, ale jednocześnie to zamknięcie inwestycji związanych z tą linią oraz z projektami komplementarnymi. Przypomnę, że tak długo wyczekiwany remont linii Dębica-Mielec-Tarnobrzeg, to nie tylko wymiana torów, ale całej infrastruktury łącznie z wiaduktem w Mielcu, peronami, przystankami, przejściami podziemnymi, czy przejściami dla pieszych i rowerzystów. To również przebudowa terminalu przeładunkowego na Linii Hutniczo-Szerokotorowej w Woli Baranowskiej.

Te wszystkie przedsięwzięcia są dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, którego instytucją zarządzającą jest samorząd województwa. Tylko tutaj z RPO przekazujemy prawie 300 mln zł. Po zakończeniu remontu całego odcinka od Dębicy przez Mielec do Padwi będzie możliwość wprowadzenia na tej trasie optymalnej liczby pociągów pasażerskich. Biorąc pod uwagę kompleksowe koszty, w województwie podkarpackim realizowane są właśnie inwestycje kolejowe o wartości prawie 1,3 mld złotych – powiedział marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

– Inwestycje realizowane na Podkarpaciu przez  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność i rolę kolei. Na trasę Padew - Mielec – Dębica po 12 latach będą mogły wróć pociągi pasażerskie. Zwiększą się możliwości atrakcyjnych podróży regionalnych oraz dalekobieżnych. Poprawią się także warunki przewozów towarów, koleją – najbardziej ekologicznym środkiem transportu  – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 PLN, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 PLN.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama