Reklama

Reklama

Postęp prac na mieleckim dworcu kolejowym [ZDJĘCIA, WIDEO]

Opublikowano: ndz, 28 mar 2021 14:32
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Modernizacja linii kolejowej Mielec-Dębica jest już w końcowej fazie. Na mieleckiej stacji zostanie wybudowany dwukrawędziowy peron. Budowane obecnie podziemne przejście zastąpi mocno już wysłużoną kładkę nad torami i zapewni dojście do pociągów. Zostaną zamontowane również windy ułatwiające dostęp do pociągów osobom mającym kłopoty ze sprawnym poruszaniem się. Zobacz zdjęcia z modernizowanej mieleckiej stacji.

Reklama

Oprócz modernizacji mieleckiej stacji postępują także prace przy budowanych peronach na poszczególnych przystankach w kierunku Dębicy.

- Zaawansowana jest przebudowa peronów na stacjach i przystankach Wojsław, Rzemień, Tuszyma, Dąbie k/Dębicy, Pustków. Wyposażane będą w wiaty i ławki. Będzie zapewnione oświetlenie i czytelne oznakowanie. Gotowe konstrukcie peronów są także w Rzochowie, Kochanówce Pustków i w Pustyni – przekazała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

CZYTAJ TAKŻE: Ważne zmiany w mieleckim szpitalu

Modernizacja 32 kilometrowego odcinka linii kolejowej Mielec-Dębica, rozpoczęła się w marcu 2019 roku. Wartość tego przedsięwzięcia wynosi 296 mln zł, z czego 209 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Za realizację całości odpowiada  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Do tej pory jest już gotowy 25 kilometrowy odcinek toru pomiędzy Mielcem, a Kochanówką. 3 września ubiegłego roku na tym odcinku pojawiły się pierwsze pociągi towarowe. Jednocześnie rozpoczęto prace na kolejnym 7 kilometrowym odcinku torów  Kochanówka – Dębica.

Tak wygląda obecnie mielecki dworzec. Czytaj dalej pod wideo

 

 

Jednocześnie kończy się przygotowywanie dokumentacji na modernizację odcinka linii Mielec - Padew Narodowa. Szacowana wartość prac na tym odcinku to ok. 160 mln zł, które mają być wyasygnowane, tak jak poprzednio, z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

Swój wkład w to zadanie mają wnieść także lokalne samorządy, a w jego ramach  oprócz modernizacji linii Mielec – Padew Narodowa ma zostać wybudowany m.in. wiadukt nad linią kolejową i ulicą Sienkiewicza.

Pierwsze szynobusy na trasie kolejowej Mielec-Dębica pojawią się w Mielcu we wrześniu.

Zobacz galerię zdjęć przedstawiającą postęp prac na mieleckiej stacji.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 7 miesięcy temu | ocena +2 / -0

    Goździk271293

    Robi wrażenie.