Reklama

Radni mówią dość kolejkom w wydziale komunikacji i proponują pewne rozwiązania

Opublikowano: ndz, 9 lut 2020 16:27
Autor:

Radni mówią dość kolejkom w wydziale komunikacji i proponują pewne rozwiązania - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Mielecki wydział komunikacji wzbudza wiele emocji już nie tylko wśród zwykłych mieszkańców naszego powiatu. Niezadowolenie z długich kolejek przeniosło się również na sesję rady powiatowej. Radni mają już dość i w końcu proponują konkretne rozwiązania.

Problem z rejestracją samochodów w mieleckim wydziale komunikacji trwa już bardzo długo – stanowczo za długo. Warto spróbować ponad podziałami ten problem rozwiązać. Jak dotąd zdecydowanie więcej było narzekania niż propozycji rozwiązań. Przełomem była ostatnia powiatowa sesja, na której radni obradowali 29 stycznia.

Zbigniew Tymuła -  starosta poprzedniej kadencji opowiedział radnym, że pojechał do dębickiego wydziału komunikacji i tam nie ma żadnego problemu.

- Byłem w Dębicy, aż miło popatrzeć. W wydziale komunikacji czekało 5 osób – bez stresu, bez nerwów, wszyscy są normalnie obsługiwani, a powiat taki sam duży jak nasz - mówił Tymuła.

Jeżeli wierzyć słowom radnego, może warto wybrać się gdzieś, gdzie takiego problemu jak w Mielcu nie ma i podpatrzeć rozwiązania, które poprawnie funkcjonują?

Irytacja i stracony czas

Problem należy rozwiązać ponad podziałami – apelował Kazimierz Gacek, wiceprzewodniczący rady powiatu.

- Należy to zrobić absolutnie poza podziałami na koalicję czy opozycję. Musimy to zrobić. Mamy sprawną powiatową administrację, gdyż dzięki niej jesteśmy w stanie przyciągać inwestorów, jesteśmy w stanie tworzyć miejsca pracy, przyciągać kapitał. Dlatego musimy ten element, na który mieszkańcy zwracają nam uwagę, również doprowadzić do korzystnej sprawności – mówił.

- Kolejki to jest irytacja dla mieszkańców, to jest stracony czas. Na tej sali propozycje rozwiązań nie padną, bo jesteśmy w zbyt dużym gronie. To grono wymaga fachowców i byłoby zasadne, aby powołać taki zespół, w skład którego wchodziliby radni, pracownicy starostwa i osoby mające doświadczenie w administracji, żeby przejrzeć procedury, które są tam stosowane, sposób organizacji i wypracować do najbliższej sesji jakieś skuteczne, konkretne działania, które jak najszybciej ten problem rozwiążą – proponował Kazimierz Gacek.

Kazimierz Gacek dodał, że skoro problemu nie dało się wcześniej rozwiązać, to może wspólne działanie pozwoli się z nim uporać.

- Powołajmy taki zespół. Myślę, że wprowadzimy takie rozwiązania, które będą skuteczne i za które ludzie po prostu nam podziękują.

Radnemu Waldemarowi Barnasiowi spodobał się pomysł Kazimierza Gacka dotyczący powołania zespołu.

- Rada powiatu może powoływać komisje doraźne i na następnej sesji można podjąć uchwałę o powołaniu doraźnej komisji celem rozwiązania problemu kolejek w wydziale komunikacji - zaproponował Waldemar Barnaś. - Ustawa i statut daje takiej komisji kompetencje do powoływania ekspertów i ludzi merytorycznie do tego celu powołanych. W ten sposób ten pomysł się formalizuje i daje kontrolę nad taką komisją - dodał.

Potrzeba drastycznych rozwiązań

Do głosu doszedł również radny Antoni Skawiński, który jest zirytowany bezradnością w tym temacie.

- Nie może być tak, że powiat mielecki zatrudnia wielką rzeszę pracowników i jeden wydział ma problemy i nie potrafimy sobie z tym poradzić. Myślę, że bez zwiększenia liczby obsługujących w wydziale komunikacji likwidacja kolejek jest niemożliwa i takie przesuwanie chwilowe, zlecanie na inne okienka to są tylko półśrodki. Muszą być drastyczne rozwiązania - mówił.

Komu ten wydział ma służyć? - pytał radny Skawiński. - Ma służyć ludziom, którzy płacą pieniądze - sam sobie odpowiedział.
Swoje propozycje przedstawił także radny Stanisław Kagan. Chodzi o przeszkolenie dodatkowych osób, które mogłyby pomóc w rejestracji pojazdów oraz wprowadzenie w wydziale komunikacji pracy na dwie zmiany.

Konkretne propozycje radnych

 

Stanisław Kagan:

Wnoszę o zwiększenie dostępności wydziału komunikacji dla mieszkańców powiatu mieleckiego i tak proponuję:

- Aby inni pracownicy starostwa powiatowego spoza wydziału komunikacji zostali przeszkoleni i zdali wymagane egzaminy potrzebne do pracy w wydziale komunikacji.
- Proponuję pracę w wydziale komunikacji na dwie zmiany: Od 6:00 do 14:00 pierwsza zmiana i od 14:00 do 22:00 druga zmiana.
Zmiany organizacyjne są niezbędne do sprawnej obsługi interesantów i likwidacji kolejek. Ułatwią one dostęp i zmniejszą obciążenie pracujących osób w wydziale komunikacji.


Antoni Skawiński:

Złożył wniosek do zarządu powiatu o usprawnienie wydziału komunikacji poprzez:


- Wprowadzenie wstępnego okienka, aby urzędnik sprawdził, czy osoby czekające w kolejce mają wszystkie wymagane dokumenty.
Dzieje się czasem tak, że ktoś przyjeżdża któryś raz, czeka w kolejce i okazuje się, że nie ma jakiegoś jednego dokumentu, który jest wymagany. 
- Przeniesienie wydawania praw jazdy do innego budynku, tak aby cały wydział komunikacji na dole przeznaczyć do rejestracji pojazdów, bo są tam 4 okienka, które mają puste miejsca oczekujących.
- Do czasu likwidacji kolejek wydłużyć czas pracy od 7:00 do 19:00 i zwiększyć liczbę pracowników rejestrujących pojazdy.
- Przeszkolić do pracy w wydziale komunikacji pracowników z innych wydziałów starostwa. 
- Wprowadzić do czasu likwidacji kolejek pracę w soboty w godzinach od 7:00 do 15:00.
- Przeszkolić większą liczbę pracowników do obsługi rejestracji pojazdu, tak aby w okresie urlopowym oraz zwiększonej absencji chorobowej liczba czynnych okienek obsługi była pełna.

Kazimierz Gacek:

Proponuję powołanie zespołu, w skład którego wchodziliby radni, pracownicy starostwa i osoby mające doświadczenie w administracji, żeby mogli przejrzeć procedury, sposób organizacji, aby później wypracować skuteczne rozwiązanie likwidujące kolejki w wydziale komunikacji.

 

Stanisław Lonczak - starosta powiatu mieleckiego o tym, co będzie zrobione:

W tej chwili jesteśmy na etapie urządzania czterech dodatkowych stoisk, które będą obsługiwały rejestrację pojazdów. W czasie nie dłuższym niż dwa miesiące stoiska te będą dostępne. Będziemy chcieli urządzić dwa ekstra stoiska i tak to poukładać, żeby nie zatrudniać dodatkowych osób. Po zmianie przepisów my i tak będziemy musieli mieć dodatkowego pracownika, który zajmie się analizowaniem czy pojazdy zakupione bądź sprzedane były zgłoszone w terminie 30 dni. 


W ramach reorganizacji chcemy wydzielić specjalne stanowiska dla firm, które mają większą liczbę samochodów, zajmują się leasingowaniem, bądź sprzedażą pojazdów. 

Na potrzeby wydziału komunikacji bardzo przydałby się cały budynek.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (4)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 2 lata temu | ocena +3 / -0

    KEDUD

    Cytuję ;byłoby zasadne, aby powołać taki zespół, w skład którego wchodziliby radni, pracownicy starostwa i osoby mające doświadczenie w administracji, żeby przejrzeć procedury itp. Moje pytanie; To po jakiego dzwona jest starosta i dyrektor wydziału jak sobie nie radzą z opanowaniem sytuacji to dymisja i powołanie nowych młodych i bardziej operaty... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +4 / -0

    Zainteresowana tematem

    Może po prostu wystarczy aby rezerwując bilet trzeba było wpisać dane identyfikacyjne pojazdu, np VIN I wtedy skończyłby się handel numerkami. Jeśli Vin by się nie zgadzał to taki klient nie bylby obsługiwany.

  • 2 lata temu | ocena +3 / -0

    timi

    można jeszcze uruchomić w Urzędach Gminy naszego powiatu filię Wydziału Komunikacji co też wpłynie na rozładowanie kolejek.

  • 2 lata temu | ocena +2 / -4

    kierowca

    proponuje pana tymule na kierownika wydzialu komunikacji za jego kadencji czas oczekiwania na rejestrcje wynosil 15 minut