Reklama

Pasta, że palce lizać

Opublikowano:
Autor:

Pasta, że palce lizać - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Jajko - symbol wszelkiego początku, źródło witamin, przysmak. Na miękko, po wiedeńsku, podsmażone i sadzone - każde ma swój urok i grono swoich wielbicieli. Nie znam nikogo, kto nie lubi jajek.

Na miękko, razem z posmarowaną lekko masłem świeżą bagietką, obok parująca jeszcze kawa i zapach jej świeżo zmielonych ziaren - takie leniwe śniadania, w dni kiedy nie trzeba się nigdzie spieszyć, to dla wielu z nas jest synonimem wakacji, urlopu, cudownej lekkości bytu, raczej na co dzień nieosiągalnej.

Cóż jednak jajko na miękko wobec pasty jajecznej - prawdziwego przysmaku dla "jajecznych" smakoszy. Delikatność połączona z odrobinką pikantnej musztardy, na ciepłej jeszcze grzance albo malutkiej bułeczce. To dopiero frajda!

I nie szkodzi, że ktoś nie lubi szczypiorku. Można go zastąpić na przykład koprem. Coś zielonego musi być, dla smaku i dla wizualnych walorów, bo zielone z żółtym na talerzu nieźle się prezentuje. A jeść zaczynamy oczami, czyż nie?

Dziś pasta jajeczna, w wersji klasycznej, w wykonaniu pani Heni.

PRZEPIS

1. Do zrobienia pasty jajecznej w wersji jak najbardziej klasycznej potrzeba jajek, szczypiorku, majonezu, musztardy (może być miodowa albo słodka z dodatkiem cukru trzcinowego), soli i pieprzu.

2. Jajka gotujemy, gdy stygną, szczypiorek drobno kroimy. Wystudzone jaja ucieramy na tarce, na drobnych oczkach.

3. Utarte jajka łączymy z posiekanym szczypiorkiem. (W tym przypadku jest to 6 jaj i pęczek szczypiorku).

4. Do masy jajecznej i zieleniny dodajemy majonez, musztardę, sól i pieprz, według uznania. Można też wzmocnić pastę odrobiną chrzanu. Wszystko razem mieszamy i odstawiamy na chwilę do lodówki. Po około dwóch godzinach pasta smakuje najlepiej. 

 

Jajka są źródłem pełnowartościowego białka, łatwo przyswajalnego przez nasz organizm.

To białko zawiera wszystkie aminokwasy, których organizm nie potrafi sam wyprodukować. Jajko ważące ok. 50 g dostarcza aż 6,2 g białka. Więcej białka i łatwiej przyswajalnego zawiera żółtko. Jajka to również bogate źródło witaminy A, E, D i K oraz B2 i B12, kwasu pantotenowego i składników mineralnych: fosforu, potasu, sodu, wapnia, żelaza, magnezu, miedzi, cynku, selenu. W żółtku jest beta-karoten i luteina, która chroni oczy przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB, zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej i poprawia widzenie.

Jajka mają korzystny skład tłuszczu. Na 5 g tłuszczu zawartego w jednym jajku (żółtku) tylko 0,1 g stanowią „złe” nasycone kwasy tłuszczowe, za to wiele w nim niezbędnych dla organizmu nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwasów omega-3 i omega-6, których organizm nie potrafi syntetyzować.
Jedno jajko waży ok. 50 g i ma 75 kcal.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE