Odnowiona jednostka, to silnik gwiazdowy od najpopularniejszego dwupłatowca na świecie typu ASz-62IR. Jest to model zrobiony z prawdziwego silnika, co sprawia, że obracając śmigłem możemy zobaczyć ruch poszczególnych jego elementów obrotowych wewnątrz korpusu.
- Konserwacja oraz nowe powłoki zamieniły go w techniczne dzieło sztuki uwydatniając detale, które sprawiają, że nasz silnik mocno przykuwa uwagę - mówią przedstawiciele Aeroklubu Mieleckiego.
Należy przyznać, że silnik po odświeżeniu prezentuje się doskonale. Będzie on na co dzień ozdabiał hangar Aeroklubu Mieleckiego, gdzie posłuży jako pomoc do szkolenia pilotów oraz personelu technicznego. Będzie to również kolejna atrakcja podczas dni otwartych i pokazów lotniczych.
Silniki ASz-62IR były podstawowo stosowane w samolotach typu AN-2, których w Mieleckich Zakładach Lotniczych wyprodukowano ponad 12500 sztuk oraz w samolotach M-18 Dromader.
Parametry techniczne silnika ASz- 62IR:
- Gwiazdowy, 9-cylindrowy, reduktorowy, gaźnikowy, chłodzony powietrzem;
- Pojemność silnika: 29,911 dm³;
- Średnica silnika: 1380 mm;
- Masa suchego silnika: 567 kg;
- Stopień sprężania: 6,4;
- Moc max przy 2200 obr./min: 1000 KM;
- Zużycie paliwa: ok. 200 l/h
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.