Zajęcia odbywały się w okresie od grudnia do lutego. Jest to już IV edycja tego projektu. W poprzednim roku szkolnym podobne zajęcia odbywały się w II Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika. „Lekcje Ekonomii dla Młodzieży” to projekt, który wywodzi się z kilku innych wcześniejszych inicjatyw, takich jak „Latający Uniwersytet KoLibra” i „Lekcje Ekonomii dla Dzieci”. Celem zajęć jest zaznajomienie uczniów z podstawami nauki ekonomii oraz kształcenie przyszłej elity intelektualnej i biznesowej, która będzie przyczyniać się do rozwoju polskiej gospodarki. Prowadzący zaproponowali uczniom aż pięć tematów do omówienia: „Po co nam ekonomia”, „Historia i cechy pieniądza”, „System Bankowy”, „Alokacja zasobów i podział bogactwa
- Lekcje Ekonomii dla Młodzieży to projekt, który przede wszystkim ma zachęcić uczniów do tego, aby zagłębili się oni w świat ekonomii, co pozwoli im stać się bardziej świadomymi tego, co dzieje się wokół nich. Gdy skończą już oni w naukę w szkole średniej, dużo łatwiej będzie im uniknąć pułapek, czyhających na nich w dorosłym życiu, lub po prostu zrozumieć jak działają np. banki, oraz dlaczego tak właściwie warto jest oszczędzać. Liczymy na to, że dzięki nam, uda się, chociaż w najmniejszym stopniu podwyższyć poziom edukacji ekonomicznej w naszym kraju, co pozwoli w przyszłości stworzyć świadome, inteligentne społeczeństwo – mówi Filip Olszewski, jeden z prowadzących.
- Tegoroczny projekt LEM-ów bardzo mi się podobał. Nie były to zwykle, często nudnawe lekcje, a pełne zabawy, ciekawe i bardzo dobrze zorganizowane zajęcia. Dobrze się bawiłam, ucząc się przy tym o ekonomii, rynku, etc. Myślę też, ze prowadzący wspaniale wywiązali się ze swoich ról-byli pełni energii i pozytywne nastawieni, a dzięki temu klimat tych lekcji był bardzo przyjemny i z radością w nich uczestniczyłam. – powiedziała nam uczennica I LO, Gosia Indyk