Prace demontażowe kładki zaczęły się w czwartek (12 sierpnia). Budowane obecnie podziemne przejście ma zastąpić zdemontowaną kładkę nad torami i zapewnić dojście do pociągów. Zostaną zamontowane również windy ułatwiające dostęp do pociągów osobom mającym kłopoty ze sprawnym poruszaniem się.
Modernizacja 32 kilometrowego odcinka linii kolejowej Mielec-Dębica, rozpoczęła się w marcu 2019 roku. Wartość tego przedsięwzięcia wynosi 296 mln zł, z czego 209 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Za realizację całości odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Do tej pory jest już gotowy 25 kilometrowy odcinek toru pomiędzy Mielcem, a Kochanówką. 3 września ubiegłego roku na tym odcinku pojawiły się pierwsze pociągi towarowe. Jednocześnie rozpoczęto prace na kolejnym 7 kilometrowym odcinku torów Kochanówka – Dębica.
Modernizację ma przejść także odcinek linii Mielec - Padew Narodowa. Szacowana wartość prac na tym odcinku to ok. 160 mln zł, które mają być wyasygnowane, tak jak poprzednio, z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
Oprócz modernizacji linii Mielec – Padew Narodowa ma zostać wybudowany m.in. wiadukt nad linią kolejową i ulicą Sienkiewicza.
Na mieleckiej stacji został wybudowany dwukrawędziowy peron. Pierwsze szynobusy na trasie kolejowej Mielec-Dębica mają pojawić się w Mielcu we wrześniu.
Zobacz wideo:
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.