reklama
reklama

Inna cena na półce , a WYŻSZA przy kasie? Za GAPOWE się płaci

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Inna cena na półce , a WYŻSZA przy kasie? Za GAPOWE się płaci - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościZdarzało ci się nie znaleźć ceny produktu na półce sklepowej? A może przy kasie okazało się, że za jakiś produkt policzono więcej? Taki scenariusz zna chyba każdy z Nas. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził kontrolę, wykazując nieprawidłowości w podawaniu cen aż w co drugim sklepie. Jakie prawa przysługują kupującemu, jeśli sklep nie zadbał o właściwe oznakowanie cenowe? Podpowiemy.
reklama

Na jakie błędy natkniemy się najczęściej?

Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, rzetelne informowanie klientów o cenie, powinno dawać możliwość porównania, jaki będzie koszt zakupu podobnych produktów.

Badania wykazały nieprawidłowości w połowie sklepów. Najczęstsze uchybienia pojawiały się na stacjach benzynowych, gdzie eksponowane były błędne ceny produktów. W sklepach natomiast ujawniono, że bagatelizowane jest podawanie cen jednostkowych, czyli przeliczonych np. na litry lub kilogramy. Lokale gastronomiczne natomiast, zapominają informować o tym, jaką ilość produktu otrzymamy za wskazaną cenę.

reklama

 

Za gapowe się płaci

Urząd podczas przeprowadzania działań nie pozostał bierny wobec przedsiębiorców, którzy lekceważą obowiązek czytelnego informowania o wartości produktu.

Wydano 621 decyzji, na podstawie których nałożono kary pieniężne w łącznej kwocie ponad 491 tys. zł., za nieprawidłowe informacje o cenie. Kolejnych 19 decyzji dotyczyło powtórnego złamania przepisów a kary za to przewinienie to łącznie prawie 330 tys. zł.

reklama

Kupujesz po niższej cenie

UOKiK przypomina, że jeśli przy kasie produkt okaże się droższy niż informuje o tym etykieta, masz prawo zakupić go po niższej cenie.

-Cena musi być widoczna, czytelna i jednoznaczna. Jeśli na półce widnieje niższa cena niż przy kasie – konsument ma prawo kupić produkt po niższej cenie wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Możesz również poinformować najbliższą placówkę Inspekcji Handlowej o niewłaściwych praktykach sprzedawców w tej kwestii.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama