Reklama

Reklama

Dziwna sytuacja z przetargiem na odbiór śmieci w Mielcu. Urząd Miasta zabrał głos

Opublikowano: pon, 15 lut 2021 11:50
Autor: | Zdjęcie:

 Dziwna sytuacja z przetargiem na odbiór śmieci w Mielcu. Urząd Miasta zabrał głos - Zdjęcie główne

Zobaczymy jak zakończy się sprawa z przetargiem na odbiór śmieci w Mielcu. | foto AŁ

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Przetarg na odbiór śmieci w Mielcu wywołuje wśród mieszkańców wiele emocji. Po otwarciu złożonych ofert okazało się, że Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej z Mielca złożyło ofertę przeznaczoną nie dla Mielca, ale dla... Radomyśla Wielkiego! Czy to był tylko błąd systemu obsługującego platformę zamówień publicznych, czy jednak pomyłka mieleckiego przedsiębiorstwa? Wkrótce sprawa się wyjaśni. Urząd Miejski w Mielcu komentuje całą sytuację.

Reklama

Urząd Miejski w Mielcu ogłosił przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy miejskiej Mielec. Z wybraną firmą  miasto ma podpisać roczną umowę, obowiązującą od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2022 r. Mielecki magistrat przeznaczył na ten cel ponad 22 miliony złotych. Obecnym odbiorcą śmieci w Mielcu jest konsorcjum, którego liderem jest Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej z Mielca (MPGK). Kto po rozstrzygnięciu przetargu ostatecznie okaże się odbiorcą śmieci w Mielcu?

CZYTAJ TAKŻE: Niektóre samorządy wciąż podnoszą ceny śmieci. Co zrobią mieleckie?

Problematyczna oferta

 

Termin składania ofert upłynął 9 lutego o godz. 10 00. Do tego czasu wpłynęły dwie oferty. Pierwszą ofertę złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest FCC Tarnobrzeg Sp. z o.o. z Tarnobrzega.

Drugą ofertę złożyło konsorcjum firm z MPGK z Mielca na czele. I z tym dokumentem jest problem, gdyż plik z ofertą, który wpłynął do Urzędu Miejskiego w Mielcu, był ofertą dla gminy Radomyśl Wielki. W związku z tym cena za roczny odbiór i zagospodarowanie odpadów była znacznie niższa jak na mieleckie warunki i wynosiła niewiele ponad 2,8 miliona złotych.

Oferty w tym postępowaniu można było przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy miniPortal.

W oficjalnym protokole z otwarcia ofert znajdujemy potwierdzenie, że oferta wpłynęła w dniu 08.02.2021 roku, o godzinie 19:27, na kwotę 2 849 621,85 zł brutto. Po odszyfrowaniu dokumentu okazało się, że jest on adresowany dla gminy Radomyśl Wielki.

Dlaczego do mieleckiego magistratu trafił błędny plik? Tego nie wiadomo. Jednak w niedługim czasie po opublikowaniu protokołu z otwarcia ofert, MPGK w Mielcu odniosło się do tej sytuacji, komentując, że zgodnie z ich wiedzą, przesłali oni prawidłowy plik dotyczący Mielca. Sprawa ma zostać przeanalizowana przez administratora usługi miniPortal.

O stanowisko w tej sprawie zapytaliśmy Urząd Miejski w Mielcu

 

Magistrat potwierdza, że do urzędu wpłynęła oferta adresowana dla gminy Radomyśl Wielki, a nie dla gminy miejskiej w Mielcu. Ponadto poza ofertą wszystkie pozostałe dokumenty, tj. pełnomocnictwa, jednolite europejskie dokumenty zamówienia oraz potwierdzenie wpłaty wadium, również dotyczą zamówienia publicznego dla Radomyśla Wielkiego.

- Komisja Przetargowa nie jest upoważniona do wypowiadania się w imieniu Konsorcjum na temat przyczyn zaistniałej sytuacji i przesądzania, czy zaistniała sytuacja jest wynikiem błędu Konsorcjum czy innych okoliczności. Istotny dla oceny sytuacji jest sam fakt, że oferta w takiej formie, niezgodnej z postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dla przedmiotowego postępowania, wpłynęła do zamawiającego i ten fakt będzie podlegał ocenie przez Komisję Przetargową, a jej wynik zdecyduje o czynnościach, które wobec oferty konsorcjum, zamawiający będzie zobligowany podjąć – czytamy w odpowiedzi urzędu w Mielcu.

Obecnie komisja przetargowa przystąpiła do etapu badania i oceny złożonych ofert, w wyniku którego podejmie dalsze czynności przewidziane ustawą.

- W tym zakresie ustawa Prawo zamówień publicznych przewiduje m. in. czynności takie jak wezwanie wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, analizę złożonych dokumentów, ewentualne wezwania do ich uzupełnienia lub wyjaśnienia, ewentualne wykluczenie wykonawców lub odrzucenie ofert, podjęcie rozstrzygnięcia o wyniku postępowania poprzez wybór oferty lub jego unieważnienie – przekazuje Urząd Miasta w Mielcu.

Komisja przetargowa przewiduje, że przedstawi prezydentowi Mielca rekomendację co do wyniku postępowania w terminie do 30 dni.

 Jeżeli po analizie okaże się, że nieodpowiedni plik to jednak nie jest błąd informatyczny związany z niewłaściwym przetworzeniem danych, to MPGK w Mielcu może mieć problem, gdyż odbiorcą odpadów z terenu gminy miejskiej w Mielcu może zostać konsorcjum firm, którego liderem jest firma z Tarnobrzega. Na bieżąco będziemy informować mieszkańców Mielca o ostatecznych wynikach przetargu.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.