reklama
reklama

Czy Mielec wydaje rozsądnie? Dyskusja o etatach w urzędzie miejskim

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Freepik

Czy Mielec wydaje rozsądnie? Dyskusja o etatach w urzędzie miejskim - Zdjęcie główne

foto Freepik

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościRadna miejska Adriana Miłoś złożyła interpelację dotyczącą liczby etatów w Urzędzie Miejskim w Mielcu. W swoim zapytaniu zwróciła się do prezydenta miasta o przedstawienie danych dotyczących stanu zatrudnienia.
reklama

W swoim zapytaniu zwróciła się do prezydenta miasta o przedstawienie danych dotyczących stanu zatrudnienia na dzień 31 stycznia 2025 r., a także porównanie tych wartości do liczby etatów w analogicznym okresie rok wcześniej.

Radna poprosiła również o szczegółowe informacje na temat nowych stanowisk pracy, jeśli takie powstały, z wyszczególnieniem wydziału, referatu lub działu, do którego zostały przypisane. Jak podkreśliła, interpelacja miała na celu dbałość o racjonalne i efektywne gospodarowanie środkami publicznymi, szczególnie w kontekście rosnących kosztów bieżących.

Prezydent Mielca Radosław Swół odpowiedział na zapytanie radnej, prezentując dane dotyczące liczby etatów w Urzędzie Miejskim w okresach:

reklama

  • 31.01.2025 r. – 181,20 etatów
  • 07.05.2024 r. – 181,70 etatów (dzień objęcia funkcji przez obecnego prezydenta)
  • 31.01.2024 r. – 178,70 etatów

Swół wskazał, że od momentu objęcia przez niego urzędu liczba etatów nie uległa zwiększeniu. Dodał przy tym, że w obecnej strukturze kadrowej wciąż znajduje się były zastępca prezydenta miasta z poprzedniej kadencji, Adriana Miłoś, która przebywa na urlopie bezpłatnym.

reklama

Z powyższego zestawienia jasno wynika, iż liczba etatów w Urzędzie Miejskim od momentu objęcia przeze mnie funkcji nie zwiększyła się pomimo, iż w tej liczbie znajduje się nowozatrudnione kierownictwo (prezydent i dwóch zastępców), a także etat wciąż zajmowany przez zastępcę prezydenta miasta poprzedniej kadencji, Panią Adrianę Miłoś, która choc została odwołana z funkcji, przebywa obecnie na urlopie bezpłatnym, co nie pozwala rozwiązać obowiązującej z nią umowy.

reklama

Odnosząc się do kwestii zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych gminy, prezydent zaznaczył, że Urząd Miejski nie posiada szczegółowych danych w tym zakresie i sugerował skierowanie zapytań bezpośrednio do poszczególnych jednostek.

Prezydent Swół w swojej odpowiedzi podkreślił również działania podjęte w celu optymalizacji wydatków budżetowych. Wskazał na powołanie nowej jednostki – Centrum Obsługi Jednostek, które ma zająć się wspólną obsługą administracyjną procesów pozaedukacyjnych w placówkach oświatowych prowadzonych przez gminę.

Dodatkowo prezydent poinformował o zawieszeniu finansowania dokształcania dla najwyższego kierownictwa Urzędu Miejskiego. Jak podkreślił, w poprzedniej kadencji prezydent i jego zastępcy korzystali z tego programu, a jego łączny koszt wyniósł około 60 tysięcy złotych.

reklama

Na zakończenie prezydent zapewnił, że racjonalne i efektywne zarządzanie środkami publicznymi będzie jednym z priorytetów obecnej kadencji. Wyraził również gotowość do dalszego udzielania informacji w przypadku kolejnych pytań ze strony radnych

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Portal Korso.pl - Najnowsze wiadomości z Mielca, Wiadomości, Sport, Biznes, Rozrywka, Kultura, Mielec. Sprawdź! Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama