mLegitymacja szkolna to odpowiednik papierowej wersji dokumentu, który podobnie jak tradycyjna legitymacja poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom zniżek.
Zatem uczniowie będą mogli korzystać z niej, w tych samych sytuacjach, w których korzystają z „tradycyjnych dokumentów”, także przy zakładaniu na przykład karty bibliotecznej.
Elektroniczna legitymacja może być wydawana uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. W mLegitymacji zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w legitymacji „papierowej” – imię, nazwisko ucznia, numer legitymacji, data wydania, termin ważności, status użytkownika, data urodzenia, pesel, adres zamieszkania, nazwa i adres szkoły.
Wszystkich uczniów zachęcamy do korzystania z mLegitymacji. Jedyne, co należy zrobić, to posiadać zdjęcie, z którym trzeba zgłosić się do sekretariatu swojej szkoły. Możliwe jest także wykonanie zdjęcia telefonem. Po wprowadzeniu ucznia do systemu, uczeń ma trzydzieści dni na pobranie aplikacji mObywatel i dokończenie rejestracji swojej mLegitymacji.