Zmiana nazwy działalności gospodarczej - od czego należy zacząć?
Jeżeli prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą, to nazwą firmy jest nasze imię i nazwisko lub imię i nazwisko + jakieś dodatkowe słowo lub słowa. Pamiętajmy, że imienia i nazwiska wykreślić ani zmienić nie możemy. Ten człon musi bezwzględnie pozostać i nie mamy tutaj żadnego wyboru. Nie mamy możliwości usunięcia z nazwy imienia i nazwiska przedsiębiorcy,. Możliwe jest usunięcie lub zamiana dodatkowych fraz. Inaczej rzecz wygląda w przypadku innych form prowadzenia działalności gospodarczej. Natomiast nazwa spółki cywilnej powinna zawierać co najmniej imiona i nazwiska wspólników. W przypadku gdy wspólnikami są osoby fizyczne, podajemy imiona, nazwiska oraz nazwę “spółka cywilna” (albo po prostu skrót "s.c.") Możemy oczywiście dodać własną nazwę, które również mamy prawo zmienić - dodaje Mariusz Michalski z serwisu https://magazynprzedsiebiorcy.plZmianę nazwy firmy rozpoczynamy od wypełnienia odpowiedniego druku skierowanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wniosek można złożyć za pośrednictwem internetowego konta, które posiadamy na platformie CEIDG. Możemy się na nie zalogować poprzez profil zaufany, certyfikat kwalifikowany lub stronę login.gov.pl. Jeśli wolimy formę tradycyjną, to wniosek można złożyć też w urzędzie gminy lub wysłać pocztą do urzędu gminy. Jednak jeśli zależy nam na czasie, to najszybciej i jednocześnie najwygodniej będzie dokonać tego w formie elektronicznej poprzez platformę CEIDG. Zgłoszenie to jest równocześnie zgłoszeniem do odpowiedniego ze względu na miejsce prowadzenia działalności urzędu skarbowego, ZUS-s, KRUS-s i Urzędu Statystycznego. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej ma bowiem obowiązek poinformowania tych instytucji o zmianie nazwy najpóźniej w dniu roboczym, który następuje po dniu dokonaniu wpisu o zmianie nazwy.
Zmiana nazwy firmy, a dane zawarte na fakturze
Przedsiębiorca, który dokonał zmiany nazwy firmy nie jest zobowiązany do dokonywania korekty na swoich fakturach sprzedażowych. Faktury, które zostały wystawione jeszcze przed zmianą nazwy firmy zawierały przecież imię i nazwisko przedsiębiorcy. To wystarczy do uznania ważności dokumentu. Jednak gdy jesteśmy już po zmianie danych w CEIDG, należy wystawiać faktury z nazwą zgodną z obecnym stanem faktycznych. Ponadto, dla własnej wygody i utrzymania dobrych relacji, warto też poinformować swoich stałych kontrahentów zmianach, które pojawiły się w nazwie naszej firmy. Unikniemy wtedy nieporozumień związanych z wystawionymi fakturami. Jeżeli kontrahent wystawi dla nas fakturę z błędnymi danymi, będziemy mogli wymagać noty korygującej.
Zmiana nazwy firmy - wady
Zmiana nazwy firmy ma niestety pewne wady. Są to kwestie głównie organizacyjne, ale jednak sa.Warto więc zastanowić się nad nimi przed podjęciem decyzji o wypełnieniu druku CEIDG-1.
Dla firm, które posiadają wielu kontrahentów problemem będzie poinformowanie wszystkich o zmianie nazwy firmy. Może się to stać bardzo pracochłonne. Ponadto, jeśli nie zrobimy tego niezwłocznie, musimy się liczyć z pojawieniem nieporozumień. Nowa nazwa może naszych stałych klientów wprowadzić w błąd. Będziemy musieli wprowadzić zmiany na naszej stronie internetowej. Jeśli zmiana nazwy jest znacząca, potrzebna będzie nowy adres www. Kosztowne może być też zainwestowanie w nowe materiały reklamowe.
Zmiana nazwy firmy nie jest procesem skomplikowanym, ale warto się zastanowić czy aby na pewno nam się to opłaca.
To również Cię powinno zainteresować: https://ebudowa.pl/farby-zmywalne