Reklama

Wiosną rusza modernizacja linii kolejowej z Mielca do Padwi [WIDEO]

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: SzB

Wiosną rusza modernizacja linii kolejowej z Mielca do Padwi [WIDEO] - Zdjęcie główne

Umowa na inwestycję została podpisana. | foto SzB

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Już w marcu rozpocznie się modernizacja kolejnego odcinka linii kolejowej L25 z Mielca do Padwi Narodowej. Szczegóły tej inwestycji przedstawiono dziś w Mielcu. Wykonawcą remontu będzie firma Swietelsky Rail Polska, którą podczas dzisiejszego spotkania reprezentował Wojciech Więckowski. Podpis na umowie ze strony PKP PLK złożył Mateusz Wanat dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Inwestycja ma kosztować 112 mln (98 mln netto) z czego 85% to dofinansowanie z Regionalnego Programu Województwa Podkarpackiego dla którego instytucją zarządzającą jest urząd marszałkowski. 

Rewitalizacja odcinka Mielec - Padew obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów oraz budowę wiaduktu. Dla podróżnych przebudowana zostanie stacja Chorzelów oraz przystanki w Jaślanach i w Tuszowie Narodowym. Także w ramach tej inwestycji w Mielcu powstanie nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza, który zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Planowana jest także przebudowa wielu innych skrzyżowań kolejowo-drogowych, która zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy.

Prace mają ruszyć w marcu przyszłego roku i zakończyć się po dwunastu miesiącach. Odcinek Mielec – Padew prowadzi również do linii L79 łączącej się z Linią Hutniczą-Szerokotorową (L65) i terminalem LHS w Woli Baranowskiej. PKP PLK planuje także modernizację tej linii, a spółka PKP LHS i firma Treeden inwestycje w rozbudowę terminali przeładunkowych LHS. Ich budowa jest również współfinansowana ze środków europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

To  nie koniec inwestycji w powiecie mieleckim. Zadaniem innego wykonawcy - który jest wyłaniany w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ulic Ks. Skargi i Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa. To kolejne udogodnienie w obszarze mieleckiej stacji będzie gotowe pod koniec przyszłego roku.

We wrześniu zakończył się I etap modernizacji czyli odcinek Mielec – Dębica. Ta inwestycja kosztowała 300 mln zł (wydatki kwalifikowalne 239 mln), a dofinansowanie z Funduszy Europejskich stanowiło kwotę 203 mln zł. W ramach tego zadania: przebudowano 32 km torów, wyremontowano przystanki na całej trasie, a w Mielcu powstały zupełnie nowe perony i przejście podziemne. Nowe instalacje są przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Zamontowano także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przebudowano lub wyposażono w dodatkowe urządzenia  przejazdy kolejowo - drogowe m.in. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie. Pociągi osobowe jadą z prędkością 120 km/h a towarowe 80 km/h. Czas dojazdu z Mielca do Dębicy to teraz 35 minut.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy