Inwestycja ma kosztować 112 mln (98 mln netto) z czego 85% to dofinansowanie z Regionalnego Programu Województwa Podkarpackiego dla którego instytucją zarządzającą jest urząd marszałkowski.
Rewitalizacja odcinka Mielec - Padew obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów oraz budowę wiaduktu. Dla podróżnych przebudowana zostanie stacja Chorzelów oraz przystanki w Jaślanach i w Tuszowie Narodowym. Także w ramach tej inwestycji w Mielcu powstanie nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza, który zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Planowana jest także przebudowa wielu innych skrzyżowań kolejowo-drogowych, która zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy.
Prace mają ruszyć w marcu przyszłego roku i zakończyć się po dwunastu miesiącach. Odcinek Mielec – Padew prowadzi również do linii L79 łączącej się z Linią Hutniczą-Szerokotorową (L65) i terminalem LHS w Woli Baranowskiej. PKP PLK planuje także modernizację tej linii, a spółka PKP LHS i firma Treeden inwestycje w rozbudowę terminali przeładunkowych LHS. Ich budowa jest również współfinansowana ze środków europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
To nie koniec inwestycji w powiecie mieleckim. Zadaniem innego wykonawcy - który jest wyłaniany w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ulic Ks. Skargi i Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa. To kolejne udogodnienie w obszarze mieleckiej stacji będzie gotowe pod koniec przyszłego roku.
We wrześniu zakończył się I etap modernizacji czyli odcinek Mielec – Dębica. Ta inwestycja kosztowała 300 mln zł (wydatki kwalifikowalne 239 mln), a dofinansowanie z Funduszy Europejskich stanowiło kwotę 203 mln zł. W ramach tego zadania: przebudowano 32 km torów, wyremontowano przystanki na całej trasie, a w Mielcu powstały zupełnie nowe perony i przejście podziemne. Nowe instalacje są przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Zamontowano także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przebudowano lub wyposażono w dodatkowe urządzenia przejazdy kolejowo - drogowe m.in. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie. Pociągi osobowe jadą z prędkością 120 km/h a towarowe 80 km/h. Czas dojazdu z Mielca do Dębicy to teraz 35 minut.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.