W punkcie będzie realizowany szeroki wachlarz zadań, co będzie istotnym udogodnieniem zarówno dla mieszkańców pobliskich osiedli, jak również dla innych osób, które przy okazji zakupów będą mogły załatwić wiele różnych spraw urzędowych.
Obsługa dowodów osobistych obejmie:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych,
- wydawanie dowodów osobistych,
- przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
Otwarcia dokonał pierwszy wiceprezydent Mielca Jan Myśliwiec i sekretarz Mielca Monika Szczodry:
Warto zaznaczyć, że w związku z wejściem w życie w roku 2015 nowej ustawy o dowodach osobistych, procedury związane z dowodami można załatwić w dowolnym urzędzie lub prowadzonym przez ten urząd punkcie, bez ograniczenia związanego z miejscem zamieszkania i zameldowania.
W Punkcie Obsługi Mieszkańców Galerii Navigator będą także przyjmowane wnioski i podania mieszkańców, które są składane w biurze podawczym Urzędu Miejskiego. Nie dotyczy to tylko spraw wymagających bieżącej weryfikacji danych, np. deklaracji podatkowych czy deklaracji dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi.
W ramach kompleksowej obsługi pasażerów Miejskiej Komunikacji Samochodowej będzie prowadzona sprzedaż biletów papierowych i elektronicznych. Będą także przyjmowane wnioski i wydawane miejskie e-karty (elektroniczne karty na przejazdy MKS i Mieleckie Karty Rodziny 3+) wraz z możliwością ich doładowania i uaktualnienia.
Dla mieszkańców przygotowano także możliwość potwierdzenia tzw. profilu zaufanego. Profil zaufany w komunikacji elektronicznej ma takie samo zastosowanie jak odręczny podpis
w dokumentach składanych w sposób tradycyjny. Osoby, które nie mają jeszcze profilu zaufanego mogą dokonać rejestracji swojego konta także w punkcie Urzędu Miejskiego w Galerii Navigator. Cała operacja trwa kilka minut, a jest bardzo przydatna, ponieważ katalog usług i spraw, które można załatwić drogą elektroniczną, stale się poszerza.
Po wdrożeniu projektu e-Mielec (dofinansowanego w ramach RPO WP na lata 2014-2020)
i po wybudowaniu sieci łączącej Urząd Miejski z innymi jednostkami (w tym z Punktem Obsługi Mieszkańców w galerii) będzie możliwe załatwienie spraw np. z zakresu ewidencji ludności jak np. zameldowanie, wymeldowanie, zgłoszenie wyjazdu za granicę oraz wydawanie zaświadczeń.
Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii Navigator czynny będzie w dniach od wtorku do soboty: wtorek – piątek od godziny 11.00 do 19.00, w soboty od 10.00 do 18.00.