Mieleccy gracze mistrzami Predator Games 2023
W ramach turnieju uczestnicy rozegrali symultanicznie rozgrywki w popularne gry online: Fortnite (w skład drużyny weszli: Damian Lis, Oskar Ciejka, Jakub Szumny i Bartosz Ochalik) oraz League of Legends (tu zagrali: Jakub Kapinos, Kajetan Kupiec, Konrad Stępień, Paweł Garncarz, Patryk Dymczyk, Paweł Lelakowski). Finalnie, po serii rozgrywek, mielecka szkoła znalazła się na szczycie klasyfikacji generalnej, wyprzedzając zespoły z Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 3 im. Jana Pawła II W Krotoszynie oraz Technikum im. św. Józefa w Kaliszu.
- Nasza przygoda z gamingiem, gdy dostałem swój pierwszy komputer i zacząłem grać w gry przeglądarkowe. To nauczyło mnie logicznego myślenia, wprowadziło mnie w ten świat, w gry drużynowe, zacząłem poznawać nowych przyjaciół. To, że w ogóle wygraliśmy, to jest ogromny dla nas szok i niesamowite emocje. Jesteśmy mega z siebie dumni. Nie przygotowaliśmy się zbytnio, a i tak fajnie wyszło, że doszliśmy tak daleko. - opowiadają Oskar, Bartosz i Damian. - Chciałbym, żeby też rodzice zrozumieli, że dla nas to nie jest tylko zwykłe granie, ale coś ważnego, żeby "weszli" też w nasz świat, zrozumieć nasze pasję. Ważne jest, dla nas też to by rodzice nas wspierali i wyrażali zainteresowanie naszą pasją. Patrzeć na nasze hobby jak na inne zainteresowanie jak na inwestycję w przyszłość tak jak z lekcjami angielskiego czy grą na gitarze.
Gracze wszystkich tych drużyn wywalczyli dla swoich placówek po trzy zestawy PC Predator Orion 3000 z monitorami, myszkami i klawiaturami. Opiekunem mieleckiej drużyn był nauczyciel Przemysław Madej.
- Poczytałem o tym turnieju i zadałem sobie pytanie, czy bierzemy w tym udział, czy nie. W tym wypadku doszedłem do wniosku, że uczniowie nauczą się szybkiego myślenia, da im to jakąś bazę, podstawę w późniejszym życiu, wzmocni ich psychicznie. Miło jest wygrywać, ale czasem też się przegrywa, a więc rywalizacja jest rzeczą dobrą w moim przekonaniu. Jeżeli jest taka możliwość, powinniśmy rywalizować z innymi, a często ciężko jest nam rywalizować, bo wszelkie wyjazdy są drogie. Esport jest jakby łatwiejszy pod tym względem, dlatego też zaangażowaliśmy się w ten turniej. Tak jak wspomniałem już, poczytałem o turnieju, wysłałem to do pana Przemka Madeja naszego znakomitego nauczyciela informatyki, podjęliśmy decyzję, że bierzemy udział, organizujemy drużynę i działamy. Bardzo się cieszę z sukcesu chłopaków, bo to jest też nasz sukces, sukces szkoły. My nie jesteśmy elitarną szkołą, uczy się tutaj 1800 uczniów, my znajdujemy jakby swoje pole do działania i myślę, że to jest znakomite pole, jeśli chodzi o informatykę, programowanie, robotykę, gastronomię. - powiedział Arkadiusz Gałkowski, dyrektor ZST w Mielcu.
Udział w międzyszkolnym turnieju Predator Games 2023, mogli wziąć uczniowie szkół podstawowych lub średnich. Wymogiem wzięcia w rozgrywkach było stworzenie dwóch drużyn: sześcioosobowej do gry w League of Legends i czteroosobowej do pojedynku w Fortnite.
W ramach turnieju, reprezentacje 128 szkół z całego kraju rywalizowały między sobą w dwóch grach: League of Legeds oraz Fortnite. Na zwycięzców poszczególnych rozgrywek czekały atrakcyjne nagrody, w postaci m.in. laptoptów Acer Chromebook Gaming 516, hulajnóg Acer e-Scooter, czy zestawów klawiatur i myszek od marki Predator.
Wyniki Turnieju w Sezonie „0” Predator Games 2023
Klasyfikacja Generalna:
- Zespół Szkół Technicznych w Mielcu;
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 3 im. Jana Pawła II w Krotoszynie;
- Technikum im. Św. Józefa w Kaliszu.
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 3 im. Jana Pawła II w Krotoszynie;
- Zespół Szkół Elektrycznych w Kielcach;
- Zespół Szkół Łączności w Warszawie.
- Zespół Szkół Technicznych w Mielcu;
- Niepubliczne Technikum Zawodowe im. Żołnierzy Sił Pokojowych ONZ ZDZ w Kielcach;
- Zespół Szkół Nr 1 w Grajewie.
- Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim laureatom sezonu „0” – mamy nadzieję, że zdobyte w tej edycji doświadczenia zaprocentują w następnej odsłonie turnieju, jak również w rozwijaniu kompetencji związanych właśnie z gamingiem w przyszłości. Osobiście cieszy mnie zainteresowanie gamerek turniejem. W niektórych województwach odsetek zawodniczek, które podjęły rękawice i stanęły do walki w turnieju przekraczał 10%. Wynik ten motywuje nas do kolejnych działań, aby w sezonie pierwszym turnieju zwiększyć liczbę dziewczyn biorących udział w naszych rozgrywkach. – podkreśla Jeremi Rybak, Head of Marketing Acer Poland.
Turniej "zerowy" to dopiero początek
- Turniej "zerowy" czyli sezon testowy to dopiero początek. Turniej "zero" był rozpisany na 128 szkół. Każda reprezentacja szkoły liczyła 10 uczniów: pięciu w League of Legends plus jeden rezerwowy oraz trzech Fortnite plus jeden rezerwowy, czyli razem 1280 uczniów, a do całej inicjatywy zapisało się sumarycznie 858 szkół. Natomiast to był turniej "kto pierwszy ten lepszy" czyli do turnieju wchodziły szkoły, które jako pierwsze uzupełniły wszystkie wymagane elementy, czyli zgodę dyrekcji i kompletne dane graczy, którzy mieli reprezentować szkołę. Nasz turniej od zwykłych komercyjnych turniejów różni się tym, że organizujemy go wspólnie ze szkołami, więc pierwszym etapem kwalifikacji była sama rejestracja pełnej drużyny. Tutaj szkoły musiały się wykazać sprawną organizacją. Następna była faza turniejowa, która wygląda tak, jak prowadzi się profesjonalne turnieje. Nasze rozgrywki międzyszkolne a profesjonalny turniej już później na etapie rozgrywek i eliminacji prowadzących do finału nie różniły się niczym z perspektywy e-sportowej, z perspektywy gamingowej z jedną istotną rzeczą na etapie organizacji było to, że to szkoła zgłaszała się i reprezentacja prezentowała szkołę - mówi Jeremi Rybak, Head of Marketing Acer Poland.
Sezon "zero" był organizowany w 100% digitalowo.
- Finały League of Legends i Fortnite były streamowane przez najlepszych polskich kasterów na Twitchu: przez Jacoba, czyli znanego twórcę z Fortnite i przez Nervariena wraz ze współprowadzącym Virgin. To są takie legendy League of Legends bardzo znani utytułowani kasterzy, więc turniej był w 100% prowadzony online.- zaznacza Rybak.
Styczniowy turniej to dopiero początek, ponieważ Acer zapowiedział już kolejne sezony. Sezon 1 rozpocznie się już w marcu 2023 roku – w jego trakcie uczniowie zmierzą się w aż czterech tytułach (a nie „tylko” dwóch jak podczas „sezonu 0”), a turniej zakończy się wielkim finałem na żywo. Ponadto w Sezonie 1 będą mogły wziąć udział reprezentacje ponad 1000 szkół, które zagrają o jeszcze bardziej atrakcyjne nagrody.
- W sezonie pierwszym rozważamy kwestie zorganizowania finału w wersji offline, czyli tak jak mamy na przykład teraz Intel Extreme Masters w Katowicach, tak prawdopodobnie finał sezonu pierwszego Predator Games będzie miał miejsce w fizycznej formie. Tutaj też będzie koncepcja "kto pierwszy ten lepszy" w zakresie zapisu szkoły, różnica będzie w skali. W sezonie pierwszym przewidujemy aż 1024 miejsca dla szkół czyli dziesięciokrotnie większą skalę i w związku z tą większą ilość miejsc. Tak, jak już wpsomniaen był to sezon testowy. Chcieliśmy sprawdzić, czy koncepcja działa, czy nasz serwis spełnia swoją rolę, czyli czy szkoły mogą się szybko i sprawnie rejestrować. Udało się, więc sezon "pierwszy" będzie 10-krotnie większy - podkreśla Jeremi Rybak, Head of Marketing Acer Poland.
Zapisy do rozgrywek w sezonie 1 oraz wszystkie informacje o turnieju dostępne są na stronie PREDATOR GAMES.
Predator Games wspierają partnerzy – Intel, Google i Media Expert oraz patroni – Minister Edukacji i Nauki, GovTech Polska, Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych i SPIDOR.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.