Nie od dziś wiadomo, że choroby przychodzą w najmniej oczekiwanym momencie - dzieci gorączkują, kiedy w domu brakuje paracetamolu albo kiedy przychodnie są już nieczynne. Co zrobić w takich sytuacjach? Przede wszystkim skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta. Znając jej numer, będziemy mogli również dowiedzieć się, do której apteki w naszym mieście powinniśmy się udać, aby zrealizować receptę i nie odejść z kwitkiem.
Telefoniczna Informacja Pacjenta: gdzie jest otwarta apteka i najbliższy szpital
Telefoniczna Informacja Pacjenta to infolinia dla pacjentów czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta. Konsultanci udzielają informacji w kilku językach: polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim. Mimo że jest bardzo pomocna w zdrowotnych sytuacjach kryzysowych, wciąż niewiele osób o niej wie. Bardzo istotną informacją jest również fakt, że dzwoniąc w godzinach 8:00-18:00 można również zdobyć informacje o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta.Konsultanci, którzy obsługują linię TIP pomagają w kilku istotnych kwestiach, o których naprawdę warto wiedzie. Podpowiedzą nam, jeżeli zapytamy:
- gdzie jest najbliższa placówka medyczna: poradnia lekarza rodzinnego (POZ), pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18:00–8:00 rano następnego dnia) lub szpital;
- gdzie jest najbliższa apteka;
- jak postępować przy zakażeniu koronawirusem;
- dlaczego warto wyrobić EKUZ i jak to zrobić;
- jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego;
- jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2;
- jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19;
- z jakich programów profilaktycznych NFZ możemy skorzystać.
Telefoniczna Informacja Pacjenta. Zobacz, jak się połączyć z konsultantem
Osoby, które chciałby się porozmawiać z konsultantem TIP mają wyboru aż sześć ścieżek kontaktu. Każdy może wybrać ten, który mu najbardziej odpowiada. Warto zapamiętać podane numery lub zapisać je w widocznym miejscu, by w razie potrzeby móc natychmiast skorzystać. Powinniśmy również wiedzieć, że istnieje opcja zamówienia połączenie z konsultantem w innym terminie. Możemy z niej skorzystać, jeżeli nasze pytanie nie należy do pilnych. W takim przypadku powinniśmy oczekiwać telefonu zwrotnego od pracownika infolinii.Z konsultantem TIP możemy skontaktować się:
- dzwoniąc pod numer: 800 190 590
- jeśli dzwonimy z zagranicy, musimy wybrać numer (+48) 22 125 66 00 (połączenia płatne zgodne z cennikiem operatora)
- korzystając z czatu tekstowego z konsultantem – czat jest dostępny całodobowo
- korzystając z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego
- pisząc e-mail w swojej sprawie na tip@nfz.gov.pl
- korzystając z formularza kontaktowego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.