Elektroniczne Biuro Obsługi Mieszkańca to nowoczesna i intuicyjna platforma. Kilka kliknięć wystarczy, by wypełnić elektroniczny formularz i przesłać go do urzędu, rozpoczynając tym samym bieg sprawy. Żadnych wizyt w urzędzie, żadnego oczekiwania w kolejce, żadnych stosów dokumentów – wszystko to zamieniamy na dogodne dla Was miejsce i sprawną e-obsługę wymagającą jedynie Waszego laptopa, tabletu czy smartfona z dostępem do Internetu.
Z Elektronicznego Biura Obsługi Mieszkańca można skorzystać pod adresem internetowym: ebom.powiat-mielecki.pl. Już dziś dostępne są tam e-usługi dotyczące działalności jednostek podległych starostwu tj. Powiatowego Zarządu Dróg w Mielcu i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mielcu. Poniżej prezentujemy zakresy e-usług, jakie sprawnie załatwicie online:
E-usługi w Powiatowym Zarządzie Dróg w Mielcu:
• Uzyskanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego
• Wydanie decyzji na umieszczenie reklamy w pasie drogowym
• Wydanie decyzji administracyjnej na prowadzenie robót w pasie drogi
• Zezwolenia na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
• Uzgodnienie lokalizacji umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
• Uzgodnienie projektu budowlanego zjazdu, włączenia ulicy, budowy lub przebudowy drogi
E-usługi w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mielcu:
• Oświadczenie o miejscu zamieszkania
• Wniosek o udostępnienie sprzętu
• Wniosek osoby niepełnosprawne o dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny
• Wniosek o wypożyczenie sprzętu
• Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia wydane dla potrzeb udostępnienia sprzętu rehabilitacyjnego i urządzeń pomocniczych
• Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia wydane dla potrzeb wypożyczenia sprzętu rehabilitacyjnego i wspomagającego
WAŻNE! Do skorzystania z e-usług niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego – bezpłatnego narzędzia do potwierdzania tożsamości w Internecie oraz składania Podpisu Zaufanego.
Przypominamy, że nowoczesne e-usługi oferowane przez Powiat Mielecki zapewniają także szereg ułatwień dla klientów Starostwa Powiatowego w Mielcu. To:
• e-kolejka http://www.kolejka.powiat-mielecki.pl/ umożliwiająca rejestrację do Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym na konkretny dzień i godzinę
• e-nieodpłatna pomoc prawna https://powiat-mielecki.pl/bezplatna-pomoc-prawna dająca zalogowanym użytkownikom możliwość zapisania się na bezpłatną poradę prawną w określonym dniu
• e-rada dla mieszkańca http://e-rada.powiat-mielecki.pl/ oferująca szczegółowy kalendarz posiedzeń, obrad i komisji Rady oraz Zarządu Powiatu Mieleckiego dla wszystkich mieszkańców chcących uczestniczyć w pracach organów władzy samorządowej
• e-transmisja z obrad Rady Powiatu Mieleckiego https://powiat-mielecki.pl/biuro-rady-i-zarzadu-powiatu/transmisja-na-zywo-z-sesji służąca śledzeniu na żywo poszczególnych sesji Rady Powiatu Mieleckiego
E-usługi w Powiecie Mieleckim zostały wdrożone w ramach projektu: „Zintegrowany system świadczenia e-usług publicznych wraz z usługami wewnątrzadministracyjnymi niezbędnymi do funkcjonowania e-usług w Powiecie Mieleckim”.