reklama

Sprawdzą, czy łatwo dostać się do lekarza

Opublikowano:
Autor:

Sprawdzą, czy łatwo dostać się do lekarza - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościSytuacja związana z epidemią koronawirusa sprawiła, że coraz rzadziej osobiście odwiedzaliśmy lekarzy, a codziennością stały się teleporady i wideoporady. Od 6 lipca do osób, które skorzystały z porady lekarza pierwszego kontaktu, na zlecenie NFZ mogą zadzwonić ankieterzy. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy porada faktycznie się odbyła i w jakiej formie została przeprowadzona.

Kogo obejmie telefoniczna ankieta?

Badanie obejmie pacjentów, którzy w ostatnich 4 miesiącach skorzystali z porady lekarza pierwszego kontaktu. Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć. Ankieta jest anonimowa.

 

Jak wygląda badanie ankietowe?

Badanie przeprowadzone będzie w formie telefonicznej ankiety. Rozmowa z ankieterem potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieter zada 12 pytań:

 

  •  Czy pacjent korzystał w ostatnich 4 miesiącach ze świadczeń opieki zdrowotnej udzielonych w ramach opieki lekarza podstawowej opieki zdrowotnej?
  •   Jeśli tak, to czy wyraża zgodę na przeprowadzenie badania, którego przedmiotem jest udzielone świadczenie (porada zdrowotna)?
  •  Do której kategorii wiekowej należy pacjent, któremu udzielono porady?
  •  Czym była spowodowana konieczność skorzystania z porady?
  •  Jaki to był rodzaj porady?
  •  Czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się?
  •  Czy problem, z którym zwrócił się pacjent do lekarza został rozwiązany?
  •  Czy lekarz w sposób jasny i zrozumiały udzielił pacjentowi informacji na temat problemu zdrowotnego?
  •  Czy pacjent otrzymał wszystkie dokumenty potrzebne do wykonania zaleceń lekarza, u którego odbyła się wizyta?
  •   Czy w sytuacji, gdy teleporada nie rozwiązała w pełni problemu, zaoferowana została pacjentowi możliwość umówienia wizyty osobistej?
  •  Czy pacjent skorzystał z możliwości umówienia wizyty osobistej, będącej konsekwencją przeprowadzonej teleporady?
  •  Jaki jest powód nieskorzystania z wizyty osobistej zaoferowanej w wyniku przeprowadzonej teleporady?

Jakich informacji nie podawać w czasie badania?

W trakcie rozmowy z ankieterem nie należy podawać żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji szczegółowych o skierowaniach i receptach). Ankieterzy nie potrzebują tych danych i nie będą o nie prosić.

 

Jakie informacje o pacjencie mają ankieterzy?

Ankieterzy:

  1.        znają numer telefonu
  2.        wiedzą, że w ciągu ostatnich 4 miesięcy odbyła się porada lekarza pierwszego kontaktu
  3.        znają datę takiej porady.

 

Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

WAŻNE! Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych (takich jak imię, nazwisko, adres, PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystał pacjent, ani o lekach, jakie zostały przepisane. Dlatego nie mogą o nie pytać.

Ankieterzy, którzy zadzwonią, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Należy się rozłączyć i skontaktować się z  numerem 800 190 590 zawsze, gdy zachowanie ankietera wzbudzi wątpliwości.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE