Jakie warunki powinien spełniać kandydat na rachmistrza spisowego
• mieć ukończone 18 lat,
• cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
• posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
• posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
• nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Obowiązkowe szkolenie i egzamin z pozytywnym wynikiem
Osoby, które zgłoszą swoja osobę na rachmistrza spisowego będą musiały przejść obowiązkowe szkolenie, które zakończy się egzaminem. Tylko też osoby, które przejdą pozytywnie ten egzamin będą mogły zostać zakwalifikowane na rachmistrza spisowego.
Szkolenie przeprowadzanym zostanie w trybie zdalnym, a egzamin po szkoleniu będzie realizowany za pomocą specjalnej aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu ma posługiwać się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendowany jest laptop, komputer, tablet).
Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim został napisany test w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium).
Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych. Swoją pracę będą wykonywać w oparciu o umowę zlecenie, którą podpiszą z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego.
Jakie główne zadania będzie miał rachmistrz spisowy
1.Przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową.
2. Zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej.
3.Przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
W jakim terminie i gdzie składamy oferty
Termin składania ofert to 1 - 9 lutego 2021 r. Oferty możemy złożyć osobiście w siedzibie urzędu miasta Mielca lub urzędach poszczególnych gmin powiatu mieleckiego lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową danego urzędu, platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich).
Co musi zwierać oferta kandydata na rachmistrza spisowego
1. imię (imiona) i nazwisko,
2. data urodzenia,
3. adres zamieszkania,
4. numer telefonu,
5. adres e-mail.
6. Oświadczenie zawierające informację o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- korzystaniu z pełni praw obywatelskich;
- nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia;
- znajomości języka polskiego w mowie i piśmie;
- zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru na stanowisko rachmistrza spisowego.
- o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Ze szczegółowymi zasadami i warunkami składania ofert na rachmistrza spisowego należy się zapoznać na stronach miasta Mielca i poszczególnych gmin powiatu mieleckiego, które ogłosiły już odpowiednie nabory.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.