reklama

Rośnie zainteresowanie możliwością rejestracji w mieleckim urzędzie pracy

Opublikowano:
Autor:

Rośnie zainteresowanie możliwością rejestracji w mieleckim urzędzie pracy - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościArtykuły opublikowane na stronie internetowej mieleckiego urzędu na temat sposobu rejestracji przez internet mają coraz więcej odsłon, a to oznacza, że ludzie już zaczynają się tym tematem interesować.

Mieszkańcy naszego mieleckiego, którzy z powodu szalejącej pandemii na świecie wrócili do Ojczyzny, będą rejestrować się w urzędzie jako bezrobotni, a to również znajdzie przełożenie na wskaźniki bezrobocia w Mielcu.

- Oczywiście wszystkie zwolnione osoby, które zarejestrują się w urzędzie pracy i nabędą prawo do zasiłku dla bezrobotnych, otrzymają taki zasiłek. W tym zakresie środki nie podlegają żadnym limitom. Nasi pośrednicy pracy oraz doradcy zawodowi obejmą pomocą zwalniane osoby, tak aby ułatwić im znalezienie nowej pracy - zapewnia PUP.

Aktualnie poziom bezrobocia w powiecie mieleckim wynosi  4,6 proc. i należy do najniższych w województwie.


Jak się zarejestrować?


W okresie epidemii można zarejestrować się w urzędzie pracy w Mielcu na 3 sposoby:

• Elektronicznie za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego po założeniu konta na portalu praca.gov.pl (wymagane jest posiadanie Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego).

• Osobiście poprzez wypełnienie przygotowanych formularzy dostępnych w przedsionku urzędu (należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty). Kompletny wniosek można złożyć w skrzyni podawczej. W przedsionku urzędu dostępne są również formularze dotyczące wydania zaświadczenia, wyrejestrowania z urzędu, zgłoszenia członka rodziny do ubezpieczenia, zgłoszenia numeru rachunku bankowego, zgłoszenia wyjazdu za granicę, wyrejestrowania członka rodziny z ubezpieczenia, wniosek o przyznanie prawa do zasiłku po pracy za granicą oraz wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego.

• Pisemnie po wydrukowaniu, uzupełnieniu i dostarczeniu do urzędu skompletowanych, podpisanych dokumentów (można przesłać pocztą lub złożyć w skrzyni podawczej). Druki do pobrania dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu: https://mielec.praca.gov.pl/urzad/dokumenty-do-pobrania.


Warunki rejestracji w urzędzie pracy:

Podstawowe wymagania, jakie musi spełnić osoba, aby zarejestrować się w urzędzie pracy:

1. Powinna być zdolna i gotowa do podjęcia pracy w pełnym wymiarze czasu pracy, co oznacza, że w dniu rejestracji nie można przebywać na zwolnieniu lekarskim. Osoby niepełnosprawne muszą być gotowe do podjęcia pracy w co najmniej połowie wymiaru czasu pracy.

2. Nie może posiadać lub użytkować gospodarstwa rolnego o powierzchni powyżej 2 ha przeliczeniowych. Jeżeli osoba jest współwłaścicielem, posiadaczem samoistnym lub zależnym gospodarstwa rolnego o całkowitej powierzchni użytków rolnych przekraczającej 2 ha przeliczeniowe, najlepiej sprawdzić w nakazie płatniczym (podatkowym), jaka część z tej powierzchni przypada na konkretną osobę.

3. Nie może mieć ustalonego prawa do renty socjalnej, renty z tytułu niezdolności do pracy, renty szkoleniowej lub renty rodzinnej powyżej połowy minimalnego wynagrodzenia, emerytury, zasiłku chorobowego po ustaniu zatrudnienia, zasiłku macierzyńskiego, świadczenia rehabilitacyjnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego lub świadczenia przedemerytalnego.

4. Nie może pobierać zasiłku stałego z opieki społecznej, zasiłku dla opiekunów, świadczenia szkoleniowego, specjalnego zasiłku opiekuńczego.

5. Nie mogą zarejestrować się jako bezrobotne osoby w wieku powyżej 60 lat (kobieta) oraz 65 lat (mężczyzna).

6. Nie może prowadzić własnej działalności gospodarczej. Uwaga! W przypadku zawieszenia działalności i spełnianiu pozostałych warunków można się zarejestrować.

7. Nie może uczyć się w szkole z wyjątkiem nauki w szkole dla dorosłych lub przygotowującej do egzaminu eksternistycznego albo w szkole wyższej w systemie niestacjonarnym.

8. Nie może osiągać przychodów z innych tytułów (np.: wynajmu nieruchomości) w wysokości przekraczającej połowę minimalnego wynagrodzenia.

W przypadku pytań można zadzwonić do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu - tel. 17 788-00-94.


Szczegółowe instrukcje, jak założyć Profil Zaufany, konto w portalu praca.gov.pl oraz jak zarejestrować się elektronicznie, znajdują się na stronie urzędu pracy: mielec.praca.gov.pl.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE