Jak funkcjonować będzie przejazd przez tory kolejowe w Tuszowie Narodowym i jaki wariant połączenia z centrum gminy wybrać, dyskutowali w środę, 14 kwietnia samorządowcy gminy Tuszów Narodowy i Powiatu Mieleckiego.
Na ile ważny to temat dla lokalnej społeczności, świadczyć może olbrzymie zainteresowanie mieszkańców podczas marcowej sesji Rady Gminy. Swoje stanowisko, czyli sprzeciw w kwestii likwidacji tego przejazdu zajął również samorząd powiatowy podczas styczniowej sesji.
Obecnie, kiedy już wiadomo, że przejazd przez tory zostanie utrzymany, samorządowcy zastanawiają się, jak pogodzić wszelkie aspekty komunikacyjne zarówno w ruchu kołowym jak i kolejowym. Zadanie jest o tyle trudne, że pas jaki zajmuje droga jest stosunkowo wąski.
W trakcie spotkania omawiano zaproponowany podczas ostatniej sesji Rady Gminy przez przedstawiciela PLK Mateusza Wanata plan przebudowy skrzyżowania, przy którym współpracować miałyby trzy strony – powiat, gmina i PLK, przy wsparciu województwa podkarpackiego. Przebudowa ma objąć, oprócz prawoskrętów, utworzenie lewoskrętu i synchronizację świetlną wjazdu na drogę powiatową z sygnalizacją kolejową.
Proponowane obecnie zmiany uwzględniają organizację lewo i prawo skrętów, które pozwolą na utrzymanie płynności ruchu na trasie Mielec – Tarnobrzeg.
Dodatkowo wykonane zostaną wysepki oddzielające pasy ruchu. Zainstalowana zostanie również sygnalizacja świetlna, sterująca ruchem na wypadek opuszczenia szlabanów przed zbliżającym się pociągiem. Nieopodal skrzyżowania powstać ma również przejście dla pieszych. Jak podkreślają zgodnie samorządowcy, przejście dla pieszych musi być maksymalnie zabezpieczone tak pod względem usytuowania jaki i oznakowania. W przeszłości dochodziło w rejonie skrzyżowania do wielu groźnych wypadków z udziałem pieszych.
Podczas spotkania, w którym udział wzięli m.in. starosta mielecki – Stanisław Lonczak, Andrzej Głaz - wójt Gminy Tuszów Narodowy oraz jego zastępca Grzegorz Niedbała i Jan Tarapata - radny Sejmiku Województwa Podkarpackiego uzgodniono, żeby jak najszybciej przekazać projektantom uzgodnione koncepcje przyjętych rozwiązań komunikacyjnych.
Ich zdaniem koniecznym jest, aby wszelkie prace związane z przebudową przejazdu znalazły się w jednym projekcie, realizowanym przez jednego wykonawcę. Ma to zapewnić synchronizację poszczególnych etapów budowy. Dopiero opracowanie takiej spójnej koncepcji pozwoli realnie ocenić koszty inwestycji. Zarówno PLK, jak i poszczególne samorządy województwa, powiatu i gminy deklarują współpracę w kosztach modernizacji przejazdu kolejowego i skrzyżowania.
- Mam nadzieję, że prowadzone przez nas rozmowy przyniosą spodziewane efekty. W pierwotnej wersji planowane były tylko prawoskręty, na co gmina nie wyrażała zgody. Dołożymy wszelkich starań, aby sprawa głównego przejazdu kolejowego w Tuszowie Narodowym miała pozytywny i korzystny dla mieszkańców i wszystkich użytkowników tej drogi finał – powiedział wójt gminy Andrzej Głaz.
W galerii zdjęć zobacz jak wygląda projekt przebudowy skrzyżowania.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.