Miasto posiada już od kilku lat program funkcjonalno-użytkowy planowanej inwestycji, czyli przebudowy dworca autobusowego. Dokument ten został opracowany przez pracownię An Archi Group z Gliwic. Obecnie jednak konieczne jest jego uaktualnienie.
Miasto Mielec było gotowe zapłacić 147 600 zł za realizację zamówienia polegającego na aktualizacji programu funkcjonalno-użytkowego planowanej przebudowy dworca autobusowego. Nie wiadomo, czy ta kwota była adekwatna do skali zadania, ponieważ do przetargu nie zgłosiła się żadna pracownia projektowa. W związku z tym postępowanie zostanie powtórzone w celu wyłonienia wykonawcy, który zaktualizuje program funkcjonalno-użytkowy.
Po przebudowie i rozbudowie dworzec autobusowy w Mielcu miałby pełnić funkcję węzła przesiadkowego. Planowane zmiany miałyby na celu poprawę komfortu pasażerów oraz zwiększenie efektywności przesiadek między różnymi środkami transportu. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, takim jak m.in. system informacji pasażerskiej czy specjalnie wydzielone miejsca dla autobusów dalekobieżnych, dworzec ma stać się bardziej funkcjonalny i przystosowany do potrzeb podróżujących.
Pierwotna koncepcja zakładała m.in.:
- budowę nowej infrastruktury peronowej i parkingowej dla autobusów, a także skomunikowanie terenu dworca autobusowego z ul. Głowackiego i zakładanymi peronami kolejowymi za pośrednictwem tunelu pod torami,
- budowę parkingów dla samochodów osobowych (parking w formule Park & Ride) i rowerów (parking w formule Bike & Ride), z których będą korzystali przesiadający się pasażerowie,
- wydzielenie stanowisk postoju czasowego (stanowiska typu Kiss & Ride) oraz stanowisk dla taksówek.
Podstawowym założeniem koncepcji jest zachowanie istniejącego budynku dworca, przy jednoczesnej całkowitej reorganizacji istniejącego układu komunikacyjnego. Przewiduje się zaadaptowanie obecnego budynku dworcowego, z uwzględnieniem jego przebudowy i zmiany układu funkcjonalnego, oraz jego rozbudowę w kierunku północnym. W obrębie nowo projektowanego obiektu zostaną zlokalizowane pomieszczenia niezbędne dla funkcjonowania i utrzymania budynku dworcowego, a w tym kasy, toalety, przechowalnia bagażu, lokal gastronomiczny, drobne lokale handlowo-usługowe, pomieszczenie dyżurnego ruchu oraz pomieszczenia socjalne i sanitarne dla pracowników stacjonarnych i kierowców. Przewiduje się, że jedna z kas w budynku zostanie udostępniona na potrzeby PKP. W budynku zostanie również zaaranżowana poczekalnia dla pasażerów, dostępna z trzech stron placu dworcowego.
Główny plac manewrowy dla autobusów oraz perony autobusowe zostaną zlokalizowane po stronie południowej budynku (podobnie jak ma to miejsce obecnie), przy czym zarówno wejście do budynku od tej strony, jak i dojście na perony oraz same perony zostaną zadaszone.
Co dalej z przebudową dworca? Czy pojawi się zainteresowany zaprojektowaniem?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.