Reklama

Pociągi Intercity zawitają do Mielca. Jest zapowiedź prezesa spółki

Opublikowano: 15 stycznia 2021 14:35
Autor: Józef Twardowski | Zdjęcie: Fot. PKP Intercity S.A.

Do 2030 roku w Mielcu mają się pojawić pociągi PKP Intercity. | foto Fot. PKP Intercity S.A.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

wiadomosci Ponad 19 mld zł do 2030 roku zamierza wydać spółka PKP Intercity S.A. na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na głównych trasach, podnoszenie komfortu podróżowania i rozszerzenie dostępu do kolei. Wśród nowych miejscowości, które mają się pojawić w siatce przewoźnika jest też Mielec.

Te 19 mld na inwestycje w PKP Intercity S.A.  będzie mogła uzyskać  dzięki nowej, dziesięcioletniej umowie na świadczenie usług publicznych podpisanej pomiędzy spółką a Ministerstwem Infrastruktury.  Ta umowa ma stanowić zabezpieczenie pod pozyskiwanie finansowania zewnętrznego wraz z udziałem środków własnych spółki.

Jak zapowiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity S.A. wśród nowych miejscowości, które mają się pojawić w siatce przewoźnika  do 2030 roku jest  Mielec. Wśród innych wymienia się m.in. Grudziądz, Sierpc, Rypin, Brodnicę, Kwidzyn, Sztum, Kartuzy, Kościeżynę, Kłobuck, Ostrołękę, Olecko, Hajnówkę, Bilsk Podlaski.

Jak zaznaczył dalej prezes Chraniuk PKP Intercity zakłada wzrost liczby połączeń ze 120 tys. pociągów w 2021 roku do 196 tys. w 2030 roku oraz wzrost liczby przewożonych pasażerów z 49 mln w 2019 roku do 74 mln w 2030 roku.

Wśród  działań inwestycyjnych zakłada się m.in. zakup 38 składów wagonowych, piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi dostosowanymi do prędkości nie mniejszej niż 200 km/h i modernizację 500 wagonów kursujących z prędkością 160 km/h i 200 km/h.

Fakt, że do Mielca mogą zawitać w perspektywie kilku najbliższych lat nowoczesne pociągi PKP Intercity nie jest zbyt dużym zaskoczeniem. Od 2019 roku trwa bowiem modernizacja 32 kilometrowego odcinka Mielec -Dębica.  Wartość tego zadania  to 296 mln zł.

Mają być także modernizowane dalsze odcinki, na razie Mielec-Padew Narodowa o wartości 160 mln zł, a w dalszej perspektywie kolejne w kierunku Tarnbrzega.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (4)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • miesiąc temu | ocena +2 / -1

    Plum

    Wytłumaczcie mi głupiemu - Intercity bez trakcji elektrycznej ???

  • miesiąc temu | ocena +4 / -1

    nick

    Budowa linii kolejowej Dębica - Mielec - Tarnobrzeg w 1887 r. trwała 10 miesięcy. Teraz odcinek Dębica - Mielec remontują od 1 maca 2019 r. i końca nie widać. Masakra, a tu jeszcze "optymistyczna" wiadomość, że pociągi intercity pojadą nią w 2030 r.

  • miesiąc temu | ocena +5 / -0

    Goździk271293

    To bardzo dobra wiadomość dla Mielca. Bardzo się cieszę, bo pozwoli na skomunikowanie miasta z dużymi ośrodkami miejskimi takimi jak Kraków, Lublin czy Wrocław, Warszawa. Pamiętam jak jeździł do 1 września 2009 roku pociąg "Hetman"

    • miesiąc temu | ocena +0 / -0

      Mieszkaniec Stalówki Woli

      Lubiłem jeździć Hetmanem do Dębicy że Stalowej Woli szkoda że już nie kursuje