Reklama

Reklama

Nowe znaki na Kwiatkowskiego. Kierowcy pytają: Dlaczego?

Opublikowano: 14 września 2020 16:27
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Wprowadzone w ostatnim czasie zmiany w organizacji ruchu na alei Niepodległości i Kwiatkowskiego, to w dużym stopniu efekt postulatów mieszkańców i obiektywnych czynników takich, jak natężenia hałasu i ruchu, które osiągają graniczne wielkości.

 

Jeśli chodzi o zakaz poruszania się motocykli Aleją Niepodległości w dni wolne od pracy (soboty, niedziele oraz inne święta), o takie rozwiązania postulowali mieszkańcy bloków położonych wzdłuż alei. Ich zdaniem motocykle, jakie poruszały się ta ulicą generowały zbyt duży hałas. Było to szczególnie dokuczliwe już poza godzinami szczytu.

Najgorsze były – ich zdaniem -  „popisy kierowców”, takie jak wyścigi, nadmierne dodawanie gazu na czerwonym świetle, ostre ruszanie, a potem gwałtowne hamowanie z piskiem opon. Układ architektoniczny tej ulicy powoduje, że nadmierny hałas dokuczliwy jest na całej jej długości. Ustawione naprzeciwko siebie bloki odbijają dźwięki i potęgują ich brzmienie. W większości tych bloków mieszka wiele seniorów. Są również rodziny wielopokoleniowe z małymi dziećmi.


Kolejna zmianą wprowadzoną w tamtej części miasta jest ograniczenie prędkości do 30 km na odcinku od skrzyżowania Alei Niepodległości z ulicą Chopina i Bernackiego do ulicy Krzywej. To ograniczenie, o które również wnioskował Powiatowy Zarząd Dróg, wprowadzone zostało z powodu zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie punktów handlowo usługowych. Mimo wybudowania podczas ostatniego remontu środkowego pasa, umożliwiającego płynne włączanie się do ruchu w obu kierunkach, to nadal dochodzi tam do wielu niebezpiecznych sytuacji.

Mylna jest interpretacja niektórych kierowców, że ograniczenie obowiązuje teraz na odcinku do ronda przy na skrzyżowaniu ulicy Kwiatkowskiego z Przemysłową i muszą jeździć do pracy, na strefę, w ślimaczym tempie. Skrzyżowanie Alei Niepodległości z ulicą Krzywą zgodnie z kodeksem drogowym odwołuje ograniczenie do 30 km.


Wzdłuż tego odcinka (objętego ograniczeniem prędkości) znajduje się aż 5 wjazdów/wyjazdów na parking. W godzinach szczytu płynność włączania się do ruchu to wyłącznie teoria. Dodatkowo na łuku drogi, tuż za Górą Cyranowską znajduje się przejście dla pieszych. Od lat było to „dzikie” przejście, z którego korzystali głównie mieszkańcy pobliskiego Osiedla MMR. To również oni za pośrednictwem lokalnych mediów apelowali do administratora drogi o jego zachowanie i usankcjonowanie podczas ostatniego remontu nawierzchni Alei, co stało się faktem. 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (4)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • rok temu | ocena +0 / -0

    Kierowca

    Proponuje 4 progi zwalniajace, zwężenie do jednego pasa i odcinkowy pomiar prędkości

  • rok temu | ocena +0 / -0

    Forte

    Nie wydaje mi się, że piłowanie na 2 biegu ( no bo prędkość 30km/h to 2 bieg) spowoduje cichszą jazdę. Może policja powinna mieć zamiast radarów w ręce mierniki natężenia dźwięku. Kto jedzie cich to ok. a kto głośno to mandat a bardzo głośno to do paki na 48h a co?

  • rok temu | ocena +2 / -0

    Miko

    Z Niepodległości zrobić cmentarz napewno będzie cicho.

  • rok temu | ocena +4 / -0

    Myśliwy

    Dlaczego 30km/h a nie 20? Zmniejszyłoby hałas -albo po prostu z grubej rury - zakaz wjazdu.