ZECCER funkcjonuje na rynku od przeszło trzech lat. Dzięki niemu osoby zainteresowane wydrukiem, mogą wysłać dokumenty załączone w wiadomości e-mail na adres drukarki, a system zajmuje się pozostałymi elementami procesu. Wydruk można również zlecić za pomocą darmowej aplikacji pobieranej na urządzenie mobilne Android lub ze strony zeccer.pl. Producenci systemu zadbali także o zapewnienie bezpieczeństwa informacji. Cały proces przesyłania dokumentów do drukarki jest szyfrowany, a pliki usuwane po wydrukowaniu. Za wydruki można zapłacić na wiele wygodnych sposobów: kartą płatniczą lub kredytową, płatnościami on-line, SMS-em czy Blik-iem.
W Porcie Lotniczym Rzeszów-Jasionka, użytkownicy rozwiązania Arcus Kyocera Zeccer drukują na kompaktowym urządzeniu KYOCERA ECOSYS P3045dn, które cechuje krótki czas oczekiwania na wydruk pierwszej strony. Wynosi zaledwie 5,9 sekundy. Urządzenie znajduje się w Punkcie Obsługi Pasażera. Sieć urządzeń Arcus Kyocera Zeccer cały czas się powiększa. Obecnie wygodne drukowanie możliwe jest w 18 miastach Polski m.in. w Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu czy Warszawie. Urządzenia zlokalizowane są m.in. w ośrodkach akademickich, centrach biznesowych czy bibliotekach.
„Usługa wygodnego druku wpisuje się w coraz bardziej popularny na świecie trend sharing economy, czyli gospodarki współdzielenia. Opiera się on na współużytkowaniu dóbr i usług przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności ich wykorzystania. Zainteresowanie naszą usługą rośnie, co stanowi przesłankę do dalszego jej rozwijania w kolejnych lokalizacjach takich jak np. centra, czy sieci handlowe. Samoobsługowy druk jest potrzebny, nowoczesny i wygodny nie tylko dla podróżujących, ale dla wszystkich, którzy nie widzą potrzeby posiadania własnego sprzętu drukującego.” – mówi Michał Gembal, Dyrektor marketingu Grupy Arcus.
„Cieszymy się, że wspólnie z firmą Arcus mogliśmy zaoferować pasażerom kolejne udogodnienie - mówi Marcin Kołacz z biura prasowego Lotniska w Rzeszowie – „Stale pracujemy nad poprawą komfortu w terminalu. Do tej pory uruchomiliśmy między innymi strefę parkowania Kiss&Fly, wózki dla dzieci w gate-ach, kąciki zabaw dla dzieci czy budkę telefoniczną z darmowymi połączeniami. Od niedawna staliśmy się drugim lotniskiem w Polsce, które wprowadziło usługę wygodnego druku, czyli Arcus Kyocera Zeccer. Jesteśmy przekonani, że również to udogodnienie zostanie dobrze odebrane przez pasażerów odwiedzających nasze lotnisko”.