reklama
reklama

Mieszkanka powiatu mieleckiego oszukana. Straciła ponad 90 tysięcy złotych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: KPP Mielec

Mieszkanka powiatu mieleckiego oszukana. Straciła ponad 90 tysięcy złotych - Zdjęcie główne

Mieszkanka powiatu mieleckiego padła ofiarą oszustwa, w wyniku którego straciła ponad 90 000 złotych. | foto KPP Mielec

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW ostatnim czasie policja w powiecie mieleckim zarejestrowała wzrost oszustw, w których sprawcy podszywają się pod pracowników banków. Metoda ta, znana szerzej jako "pracownika banku", pozwala oszustom skutecznie manipulować ofiarami, prowadząc do znaczących strat finansowych. Najbardziej alarmującym przypadkiem jest historia 32-letniej mieszkanki powiatu mieleckiego, która straciła ponad 90 tysięcy złotych.
reklama

W powiecie mieleckim zarejestrowano kolejne oszustwo metodą "na pracownika banku". Oszuści, stosując tę technikę, mogą skłonić ofiarę do zaciągnięcia kredytu, a później, manipulując ją, przekonać do wypłacenia środków. Podążając za instrukcjami przestępcy, w tym używając podanych przez niego kodów BLIK, ofiara wpłaca gotówkę do wpłatomatu, podczas gdy złodzieje jednocześnie wypłacają pieniądze z innego automatu.

Niedawno 32-letnia kobieta zamieszkująca powiat mielecki stała się ofiarą takiego oszustwa, kiedy to, pod wpływem manipulacji przestępców podających się za pracowników banku, zaciągnęła kredyt. Oszuści przekonali ją, że ktoś próbuje wziąć kredyt na jej dane, co skutkowało stratą 93 900 złotych przez kobietę.

Jak działa oszustwo "na pracownika banku"?

reklama

Metoda ta polega na kontaktowaniu się z ofiarami pod oficjalnymi, lecz podszywanymi numerami banków. Oszust, przedstawiający się jako konsultant bankowy, przekonuje klienta do zaciągnięcia kredytu, pod pretekstem ochrony finansów przed domniemanymi oszustami. Ofiary, kierując się radami oszustów, wpłacają środki do wpłatomatu, korzystając z kodów BLIK, podanych przez sprawców. W tym samym czasie oszuści wypłacają pieniądze w innym miejscu, pozostawiając ofiarę z długiem.

Jak unikać oszustw finansowych?

reklama

  •     Rozłączaj się natychmiast: Jeżeli otrzymujesz telefon od rzekomego pracownika banku, policji, czy prokuratury z prośbą o wpłacenie pieniędzy, natychmiast się rozłącz.
  •     Nie przekazuj swoich danych: Nigdy nie udostępniaj swoich danych osobowych ani finansowych niezweryfikowanym osobom.
  •     Weryfikuj informacje: Jeśli otrzymasz telefon z niepokojącymi wiadomościami od bliskich, zweryfikuj je, dzwoniąc bezpośrednio na znane Ci numery.
  •     Skontaktuj się z bankiem: W przypadku otrzymania informacji o zagrożeniu Twoich środków, skontaktuj się bezpośrednio z Twoim bankiem, aby potwierdzić te informacje.
  •     Nie instaluj podejrzanych aplikacji: Aplikacje takie jak AnyDesk mogą być wykorzystywane przez oszustów do zdalnego dostępu do Twojego urządzenia i finansów.
Policja i prokuratura nigdy nie proszą o wpłacenie pieniędzy czy instalację oprogramowania dla „Twojego bezpieczeństwa”. Takie działania są czerwoną flagą, sygnalizującą próbę oszustwa

reklama

- informuje podkom. Bernadetta Krawczyk z Komendy Powiatowej Policji w Mielcu.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama