W dniu 13 listopada 2024 r. aula Zespołu Szkół Technicznych w Mielcu wypełniła się gośćmi i uczniami, którzy mieli okazję uczestniczyć w trzeciej edycji Mega Lekcji – wyjątkowej innowacji pedagogicznej, mającej na celu zainteresowanie uczniów nauką oraz wzbudzenie w nich pasji i ciekawości. Wydarzenie, zatytułowane „Bajka o siedmiu mieleckich braciach,” przyciągnęło uwagę młodych i starszych, oferując interaktywne podejście do nauki i inspirując do refleksji nad procesem edukacji.
Przybyłych uczniów i zaproszonych gości przywitał dyrektor ZST w Mielcu mgr Arkadiusz Gałkowski, który zwrócił uwagę na interdyscyplinarności i innowacyjność Mega Lekcji.
Początek jak w szkolnej ławce
Mega Lekcja rozpoczęła się, jak każda inna lekcja w szkole – po dzwonku, który przywołał uczniów na swoje miejsca. Nauczyciel przywitał młodzież, sprawdzając obecność oraz przypominając o obowiązku noszenia zmiennego obuwia. Pytania o samopoczucie uczniów stworzyły przyjazną atmosferę, wprowadzając uczniów w temat dnia. Po tych formalnościach nauczyciel przedstawił temat lekcji oraz jej główne cele, co od razu nadało spotkaniu jasną strukturę.
Odwrócona piramida sukcesu w edukacji
Jednym z głównych celów Mega Lekcji było zrozumienie koncepcji „odwróconej piramidy sukcesu” w procesie nauczania i uczenia się. Ta nowatorska metoda, stosowana już w różnych krajach, zakłada, że największy nacisk powinien być kładziony na samodzielne myślenie i angażowanie uczniów. Dzięki temu uczniowie stają się bardziej odpowiedzialni za własne postępy i aktywnie uczestniczą w procesie nauki.
„Bajka o siedmiu mieleckich braciach” – występ artystyczny uczniów
Ciekawym akcentem lekcji był występ artystyczny przygotowany przez uczniów – „Bajka o siedmiu mieleckich braciach.” Historia przedstawiona w kreatywny sposób miała nie tylko bawić, ale również uczyć. Bajka była pełna humoru, a jej przesłanie o wartościach takich jak współpraca i wytrwałość idealnie wpisywało się w edukacyjne cele Mega Lekcji.
Nauka poprzez zabawę i refleksję
Lekcja nie ograniczyła się jedynie do monologu nauczyciela – uczniowie mieli możliwość odpowiedzi na pytania, co pozwoliło im na aktywne uczestnictwo i lepsze zrozumienie omawianych zagadnień. Pod koniec zajęć nauczyciel zapowiedział również tematykę kolejnej lekcji, co buduje w uczniach poczucie kontynuacji i przynależności do procesu edukacyjnego.
Dlaczego warto uczestniczyć w Mega Lekcji?
Wprowadzenie innowacji pedagogicznej takiej jak Mega Lekcja jest dowodem na to, że Zespół Szkół Technicznych w Mielcu wychodzi naprzeciw potrzebom współczesnych uczniów i skutecznie stara się łączyć tradycję z nowoczesnymi metodami nauczania.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.