PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. finalizują umowę o wartości ponad 3,5 mln zł netto na projektowanie i budowę nowego przystanku Mielec Korczaka wraz z parkingiem przy linii kolejowej nr 25 Mielec – Dębica.
Okazuje się, że wyzwania nie dobiegły końca, ponieważ budowa kolejnego przystanku wprowadzi kolejne utrudnienia na tym samym odcinku. PKP PLK nie ma jeszcze pełnej informacji o rozmiarze tych utrudnień. Zmiany w komunikacji kolejowej podczas prac, takie jak zamknięcia torów i organizacja zastępczej komunikacji autobusowej, będą zależne od decyzji administracyjnych, przyjętej technologii robót i warunków gruntowych - informuje Dorota Szalacha z biura prasowego spółki. Warto przypomnieć, że mówimy o już podpisanym kontrakcie.
Według PKP PLK nowy przystanek Mielec Korczaka będzie zgodny ze standardem już istniejących lub modernizowanych obiektów. Zapewnione zostaną wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie, a także pochylnie, ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze. Planowana jest również budowa przejścia przez tory oraz parkingu dla samochodów i stojaków na rowery. Prace budowlane rozpoczną się po zakończeniu projektu przez wykonawcę i pozyskaniu decyzji administracyjnych, co planowane jest na przełomie 2024/2025 roku.
Dorota Szalacha, Rzecznik Prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. informuje, że w Mielcu zostanie wybudowany peron o wysokości 76 cm, długości 100 m i szerokości 4 m. Zmiany w komunikacji będą konieczne m.in. do wykonania fundamentów i budowy ścianek peronowych. Zakończenie prac planowane jest w drugim kwartale 2025 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.