Nowe uregulowania prawne mają zwiększyć uprawnienia abonentów, którzy do tej pory byli słabszą stroną umów. Jeśli zapomnieliśmy w odpowiednim terminie wypowiedzieć umowy to przedłużała się ona w sposób automatyczny, a później przy próbach wypowiedzenia operatorzy utrudniali nam maksymalnie życie.
Teraz ma to się wreszcie zmienić. Firmy telekomunikacyjne będą musiały skontaktować się z klientem na minimum 30 dni przed końcem umowy i poinformować go o sposobach jej rozwiązania, a także przedstawić najkorzystniejsze pakiety.
Z kolei my nie musimy już udawać się do operatora telekomunikacyjnego, będziemy mogli wypowiedzieć umowę zdalnie np. przez email. A operatorzy będą mieli obowiązek poinformowania klienta o wpłynięciu i potwierdzeniu takiego wypowiedzenia.
Nowe, korzystne dla klientów rozwiązania prawne wchodzą w życie w najbliższy poniedziałek (21 grudnia).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.