reklama

Infolinia na szczepienia 989 nie działa. W miejscowych przychodniach telefony też głuche

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Fot. Archiwum

Infolinia na szczepienia 989 nie działa. W miejscowych przychodniach telefony też głuche - Zdjęcie główne

Seniorzy mają ogromne problemy z rejestracją się na szczepienia przeciwko COVID-19. | foto Fot. Archiwum

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Od dziś (22 stycznia) rejestrować na szczepienia przeciwko COVID-19 mogą się osoby powyżej 70 roku życia. Specjalnie stworzona w tym celu ogólnopolska infolinia 989 godzinę po północy padła i wciąż nie działa. W miejscowych przychodniach telefony też najczęściej głuche albo zajęte.
reklama

Dziś rano pomiędzy godziną 7.00 – 8.00 czterokrotnie próbowałem dodzwonić się na ogólnopolską infolinię 989. Za każdym razem słyszałem komunikat „ Przepraszamy nie możemy zrealizować tego połączenia. Prosimy spróbuj później”

Infolinia 989 padła i nie działa. Kiedy zostanie uruchomiano na nowo i jak długo trzeba będzie czekać na połączenie – nie wiadomo.

Głuche lub zajęte telefony  w miejscowych przychodniach

Seniorzy z Mielca i powiatu mieleckiego już wcześniej  zgłaszali do naszej redakcji problemy z dodzwonieniem się do miejscowych przychodni, które zostały wyznaczone do rejestracji chętnych na szczepienia, a później prowadzenia akcji szczepień. W Mielcu takich przychodni jest 13, na terenie gmin powiatu mieleckiego kolejnych 11.

Jak informowaliśmy już na łamach naszego portalu wczoraj sprawdziliśmy pięć losowi wybranych punktów szczepień w naszym regionie.

W szpitalu w Mielcu i przychodniach „Piątka” i „Salus” w Mielcu  linie były  zajęte lub nikt nie podnosił słuchawki. Zdarzało się też, że musieliśmy czekać około 20 minut na połączenie, bo przed nami było 5 lub 10 osób oczekujących.

Szpital Specjalistyczny w Mielcu  na swojej stronie  internetowej poinformował,  że dopiero po zaszczepieniu medyków, pod koniec stycznia lub początkiem lutego,  włączy się w szczepienie populacji.

Bez problemów  udało się nam  natomiast  dodzwonić do przychodni w Przecławiu i Rzemieniu. Tam też dowiedzieliśmy się, że  zainteresowanie szczepieniem jest bardzo duże, niestety każda  z tych przychodnia ma przydzielone tylko 30 dawek na tydzień, więc proces ten potrwa.

- Zarejestrować się może każdy bez względu na to czy ma u nas kartę czy nie – zaznaczył  lekarz z przychodni „Puls ” w Rzemieniu.  - Jednak my będziemy mogli zapisywać na szczepienia tylko do końca marca – dodał.

- Zapisujemy na szczepienia osoby w wieku 80 plus, na ten moment kolejny wolne miejsce to 4 luty, jednak wolne terminy szybko się rozchodzą – opowiedziała nam  pani z rejestracji NZOZ w Przecławiu.

Błędne koło rejestracji

Do  wielu przychodni, które są wyznaczone do prowadzenia szczepień nie można się dodzwonić. Seniorzy w wieku 80 plus czy od dziś 70 plus próbują dotrzeć do nich osobiście i ustawiają się w długich kolejkach często na zewnątrz budynków, marznąc i denerwując się.

Szef Komitetu Politycznego Rady Ministrów Michał Dworczyk, który odpowiada ze strony rządu za akcję szczepień mówił wczoraj, żeby seniorzy nie ustawiali się przed przychodniami, ale dzwonili na ogólnopolską infolinię 989.

Do przychodni nie można się dodzwonić. Osobiste wizyty są odradzane, a część przychodni nie prowadzi rejestracji bezpośredniej. Ogólnopolska infolinia nie działa. I koło się zamyka. Starsze osoby, które są się zaszczepić przeciwko COVID -19 nie maja takiej możliwości. Są bezradne.

Przypomnijmy, że jest jeszcze trzecia możliwość zarejestrowania się na szczepienia poprzez internet i stronę pacjent gov.pl. Do rejestracji w ten sposób wymagane jest posiadanie jednak tzw. profilu zaufanego, z czym wiele starszych osób zapewne sobie nie poradzi.

Nie ma żadnych granicznych terminów szczepień

Dla uspokojenia informujemy, że nie ma żadnych granicznych terminów szczepień.  Są początkowe daty zapisów na szczepienia, nie ma granicznych. Nikt  z chętny do zaszczepienia się nie zostanie pozbawiony takiej możliwości.

W trakcje rejestracji wybierzemy  miejsce i termin szczepienia. Co jest istotne nie trzeba szczepić się w miejscowości, gdzie jesteśmy zameldowani. Możemy wybrać dowolny punkt w Polsce, w którym jest nam wygodnie zaszczepić się.

Po dokonaniu rezerwacji system wyśle do pacjenta wiadomość SMS z informacją o terminie i miejscu szczepienia, Dzień przed ustalonym terminem szczepienia osoba zarejestrowana otrzyma SMS z potwierdzeniem umówionej wizyty. Taki SMS z przypomnieniem przyjdzie także przed drugim terminem szczepienia.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama