Pociąg pojawił się w Mielcu zgodnie z rozkładem – o godzinie 10:30. Oprócz osób wybierających się w podróż, na peronie pojawili się miłośnicy kolei i mieszkańcy, którzy przyszli zobaczyć nowoczesny skład, zrobić mu zdjęcia lub uwiecznić siebie na jego tle.
IC „Kasztelan” to drugi dalekobieżny pociąg, który obsługuje Mielec. Pierwszy – IC „Hetman” – rozpoczął kursowanie w grudniu 2024 roku, przywracając połączenie kolejowe z Krakowem po ponad 15 latach przerwy. Dzisiejsze wydarzenie oznacza podwojenie liczby połączeń dalekobieżnych z Mielca do stolicy Małopolski i dalej.
Nowy skład zatrzymuje się na stacjach: Kraków Płaszów, Tarnów, Dębica, Mielec, Tarnobrzeg, Stalowa Wola, Biłgoraj, Zamość oraz Hrubieszów Miasto. Z Krakowa Głównego pociąg odjeżdża o godzinie 8:45, a w Mielcu pojawia się o 10:30. W drogę powrotną z Hrubieszowa IC „Kasztelan” rusza o 14:26, do Mielca dociera o 18:04, a podróż kończy w Krakowie o 19:35.
IC „Kasztelan” obsługiwany jest przez nowoczesne składy typu SD85. Pasażerowie mają do dyspozycji 12 miejsc w pierwszej klasie i aż 210 w drugiej. Wnętrza wagonów zapewniają wysoki komfort podróży – klimatyzację, gniazdka elektryczne, Wi-Fi i przestrzeń dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Połączenie jest dobrze skomunikowane z innymi ważnymi trasami. W Krakowie można przesiąść się na nocny pociąg IC „Rozewie” do Gdyni (a w sezonie letnim także na Hel), natomiast w Stalowej Woli dostępna jest przesiadka na IC „Zamoyski” jadący do Rzeszowa i z powrotem.
Uruchomienie „Kasztelana” to nie tylko symboliczny, ale też praktyczny krok ku poprawie dostępności komunikacyjnej Mielca. Miasto zyskuje dzięki temu lepszy dostęp do atrakcyjnych turystycznie i gospodarczo regionów wschodniej i południowej Polski.
Komentarze (0)