W postępowaniu konkursowym na stanowisko dyrektora mieleckiego pogotowia wzięły udział trzy osoby. Po zakończeniu przesłuchań komisja konkursowa zdecydowała, że najlepszym kandydatem na nową kadencję pozostaje dotychczasowy szef jednostki.
Sześcioletnia kadencja Grzegorza Gałuszki rozpocznie się w grudniu 2025 roku. Kieruje on mieleckim pogotowiem od grudnia 2019 roku, kiedy to po raz pierwszy objął to stanowisko.
Dr n. med. Grzegorz Gałuszka to doświadczony menadżer ochrony zdrowia, naukowiec i praktyk z wieloletnim doświadczeniem w ratownictwie medycznym. Urodził się w Kielcach w 1974 roku. Z zawodu jest ratownikiem medycznym, z wykształcenia pedagogiem terapeutycznym, a z pasji – nauczycielem akademickim i społecznikiem.
W swojej karierze łączył naukę, zarządzanie i działalność społeczną.
- Pracował m.in. w Świętokrzyskim Centrum Ratownictwa Medycznego, był dyrektorem Szpitala Powiatowego w Busku-Zdroju oraz Uzdrowiskowego Szpitala „Krystyna”,
- kierował instytucjami medycznymi i edukacyjnymi,
- a także pełnił funkcję dziekana Wydziału Nauk o Zdrowiu w Wyższej Szkole Ekonomii, Prawa i Nauk w Kielcach.
Dorobek naukowy dyrektora obejmuje około 120 publikacji, w tym prace punktowane na liście filadelfijskiej. Jest autorem książki „Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach” oraz współautorem i redaktorem licznych opracowań z zakresu medycyny, bezpieczeństwa i edukacji zdrowotnej.
Grzegorz Gałuszka od lat angażuje się w działalność społeczną. Jest honorowym dawcą krwi, instruktorem narciarstwa alpejskiego, członkiem i wiceprezesem Zarządu Miejsko-Gminnego OSP w Chęcinach, a także byłym radnym Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego.
Po pięciu latach kierowania mieleckim pogotowiem, dr Gałuszka otrzymał ponownie mandat zaufania od komisji konkursowej. Przed nim kolejna, sześcioletnia kadencja, w czasie której – jak zapowiada – kontynuowane będą dotychczasowe kierunki rozwoju i modernizacji mieleckiej stacji.
– Działamy dalej – napisał krótko, podsumowując decyzję komisji.
Komentarze (0)