Reklama

Co to jest przesyłka niedostarczalna?

Opublikowano: wt, 22 lis 2016 22:48
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Firma kurierska ponosi odpowiedzialność za przesyłkę przyjętą przez kuriera i przekazaną do doręczenia adresatowi. Odpowiedzialność ta dotyczy utraty przesyłki, jej ubytku lub uszkodzenia, powstałych od momentu jej przyjęcia do przewozu, aż do czasu wydania adresatowi. Przewoźnik odpowiada także za opóźnienie w przewozie przesyłki. Co jednak dzieje się, jeśli z przyczyn niezależnych od kuriera przesyłka staje się niedostarczalna?

Prawidłowe wykonanie umowy przewozu

Usługi kurierskie w podstawowym wymiarze dotyczą odbioru przesyłki od nadawcy, przyjęcia jej do transportu oraz przekazania paczki do rąk własnych odbiorcy. Zawierając umowę z firmą kurierską, podpisujemy umowę przewozu, w której przewoźnik zobowiązuje się do prawidłowego, należytego jej wykonania. 

Firma kurierska jest odpowiedzialna za uszkodzenie przesyłki przy przewozie czy w trakcie samego doręczania jej adresatowi, jak i za jej zgubienie, kradzież lub ubytek. Odpowiedzialność za należyte wykonanie umowy przewozu zostaje wyłączona tylko w jednym przypadku – kiedy utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki zaistniały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, a nie zostały wywołane z winy przewoźnika, z właściwości towaru albo przez siłę wyższą. 

Przesyłka niedostarczalna

Kurier podejmując się dostarczenia przesyłki do adresata, czyni wszystko, aby do doręczenia rzeczywiście doszło. Może kontaktować się mailowo lub telefonicznie z klientem i umawiać odbiór przesyłki. Bywa jednak, że przesyłka staje się niedostarczalna.

Według terminologii przyjętej przez firmę kurierską DHL Parcel, za przesyłkę niedostarczalną uznaje się taką, która nie mogła być w żaden sposób doręczona przez DHL Parcel do odbiorcy. Powodem tego stanu rzeczy mogą być sytuacje takie jak:

  • odmowa przyjęcia paczki przez odbiorcę,
  • nieobecność odbiorcy,
  • brak prawidłowych danych adresowych,
  • rezygnacja z odbioru,
  • odmowa uiszczenia kwoty pobrania w ramach usługi dodatkowej COD (Pobranie i zwrot należności).

Klient biznesowy wysyłający paczkę za pośrednictwem DHL Parcel do odbiorcy musi mieć świadomość, że w przypadku zaistnienia przesyłki niedostarczanej, zostanie mu ona zwrócona.  Pobrana zostanie przy tym opłata podstawowa w wysokości 100 proc. 

Przesyłka niedostarczalna może zostać zutylizowana, zgodnie z dyspozycją wydaną przez nadawcę. Nie trzeba za to dodatkowo płacić. Utylizacji dokonuje się w zakresie ceny usługi podstawowej, a za zniszczenie definitywnie przesyłki kurierskiej odpowiada DHL Parcel. Dlatego, jeśli taka jest wola nadawcy, przesyłka niedostarczalna wcale nie musi powrócić do niego przesyłką zwrotną, co wiązałoby się z koniecznością uiszczenia dodatkowej zapłaty. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.