reklama
reklama

Co przez ostatni rok działo się w mieleckim pogotowiu? Podsumowujemy

Opublikowano:
Autor:

Co przez ostatni rok działo się w mieleckim pogotowiu? Podsumowujemy - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPonad 22 tysiące wyjazdów, zakup 3 nowych karetek z pełnym wyposażeniem, walka na pierwszej linii frontu z koronawirusem i wiele innych działań podejmowanych przez ostatni rok podsumował Grzegorz Gałuszka, dyrektor Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Mielcu.
reklama

Po roku pracy Grzegorza Gałuszki na stanowisku dyrektora mieleckiego pogotowia przyszedł czas na ocenę jego pracy przez zarząd starostwa i podsumowanie działalności.

W konferencji 3 grudnia oprócz dyrektora Grzegorza Gałuszki  wzięli udział starosta Stanisław Lonczak oraz wicestarosta Andrzej Bryła oraz lek. Agnieszka Słocka, zastępca dyrektora ds. lecznictwa i Agnieszka Trela, koordynator medyczny.

- Spotkaliśmy się dokładnie rok temu i mówiliśmy o planach. Dzisiaj już możemy sobie powiedzieć o tym, jak te plany zostały zrealizowane, co udało nam się zrobić w tych trudnych czasach, związanych także z pandemią i ze wzrostem zachorowalności na covid-19 – mówił dyrektor pogotowia Grzegorz Gałuszka

W pewnym sensie chciałbym, żebyście państwo usłyszeli na temat tego, co udało nam się zrobić, jeżeli chodzi o realizację działań związanych z ratowaniem zdrowia i życia ludzkiego.

reklama

Jeszcze na początku tego roku nie spodziewał się, że rok 2020 będzie wyjątkowo inny od poprzednich. Kiedy w marcu ogłoszono oficjalnie, że w Polsce jest pierwszy pacjent zakażony wirusem Covid19 - wiadomo było, że to będzie rok pełen wyzwań. Pokazują to pierwsze statystyki przygotowane przez mieleckie pogotowie:

  • 8728 wyjazdów w Mielcu, tj. wzrost o 30% w stosunku do ubiegłego roku. Razem 22 580 wyjazdów.
  • 1152 transporty Covid19 - realizowane przez 4 karetki
  • 3882 wymazy Covid19 - realizowane przez 3 karetki
  • zatrudnienie - wzrost o 70 osób w stosunku do 2019 roku. Obecnie w pogotowiu pracuje 224 osoby w tym 89 na etacie.
Powiatowa Stacja Pogotowia Ratunkowego Samodzielny Publiczny Zakład w Mielcu jako partner w projekcie pn. "Poprawa bezpieczeństwa epidemiologicznego na terenie województwa podkarpackiego w związku z pojawieniem się koronawirusa Sars-CovV-2 wydatkował  1 922 716 zł. W ramach projektu zostały zakupione między innymi: 3 ambulanse wraz z pełnym wyposażeniem medycznym, 4 urządzenia do dezynfekcji, 3 respiratory transportowe, 2 defibrylatory oraz środki do dezynfekcji oraz środki ochrony osobistej.

reklama

W ramach otrzymanych dotacji zakupiono:

  • Respirator transportowy - dotacja 30 000 zł z gminy Wadowice Górne
  • 3 sztuki termometrów oraz odzież ochronną dla pracowników - dotacja 5000 zł z gminy Czermin
  • Przyjęto również darowizny nowego sprzętu, aparatury medycznej i wyposażenia medycznego:
  • Kamerę wifi do videolaryngoskopu 3 sztuki - wartość ogółem 4 854,88 zł - darczyńca Katolickie Centrum Edukacji Młodzieży "KANA" w Mielcu
  • Sprzęt medyczny o wartości 17 927,91 zł - darczyńca gmina Przecław
  • Ssak OB wraz z wyposażeniem na wartość 4 278,96 oraz termometr na wartość 774,36 zł - darczyńca gmina Radomyśl Wielki
  • Urządzenia do kompresji klatki piersiowej  Easy Pulse, 3 sztuki na wartość 108 540,00 zł od Ministerstwa Zdrowia.
Na specjalne wydzielone dla darowizn pieniężnych konto bankowe PSPR SPZ wpłynęło 305 493,55 zł z tego:

reklama

  • od prywatnych darczyńców 16 208,55 zł
  • od firm i parafii 289 285,00 zł
Pieniądze z tych darowizn zostały wydatkowane m. in. w następujących celach:

  •  z darowizny pieniężnej Lockheed Martin zakupiono 2 defibrylatory, respirator, 2 urządzenia do dezynfekcji karetek oraz 2 koncentratory tlenu.
  •  z pozostałych darowizn pieniężnych od osób fizycznych, firm, parafii zakupiono na bieżące potrzeby środki ochrony osobistej oraz środki dezynfekcyjne, jak również leki i sprzęt medyczny jednorazowy.
Mieleckie pogotowie złożyło również wniosek w projekcie koordynowanym przez Ministerstwo Zdrowia w ramach którego zostaną zakupione:

  •  3 ambulanse na wartość 1 500 000,00 zł
  •  środki do dezynfekcji na wartość 30 460,00 zł
  •  środki ochrony indywidualnej na wartość 259 540,00 zł
Zarząd Powiatu Mieleckiego również przyznał dotację w kwocie 600 000,00 zł na zakup nowego ambulansu.

reklama

Dyrektor Grzegorz Gałuszka podziękował wszystkim darczyńcom za pomoc w tym trudnym okresie. Zakupiony sprzęt medyczny oraz zgromadzone środki finansowe na pewno przyczyniły się do zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców powiatu mieleckiego. 

- Chciałem serdecznie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że dzisiaj możemy realizować te działania na rzecz społeczności powiatu mieleckiego, a także powiatów ościennych. Podziękować swojej załodze, pracownikom za to, że obdarzyli mnie zaufaniem, które przełożyło się na tę współpracę, ale przede wszystkim za zrozumienie w tych  trudnych czasach – przekazał Grzegorz Gałuszka.

- Mogę powiedzieć, że dzięki podjętym wspólnie działaniom ograniczyliśmy do minimum możliwość zakażenia się koronawirusem. Takich przypadków było niewiele, dlatego nie występowały przestoje. Jeżeli były trudności z obsadą, reagowaliśmy w sposób natychmiastowy, także żadna karetka nie pozostała bez zabezpieczenia, a tym samym społeczeństwo mogło czuć się bezpiecznie – dodał dyrektor.

 

Na konferencji głos zabrał także starosta mielecki Stanisław Lonczak, który wysoko ocenił pierwszy rok pracy dyrektora pogotowia Grzegorza Gałuszki

- Dyrektor realizuje program naprawczy, bo taki musiał być uchwalony i już dzisiaj można powiedzieć, że zysk, jaki będzie mieć pogotowie przekroczy milion zł. Jeżeli chodzi o sytuację wewnętrzną wśród załogi, brak jest konfliktów. Myślę, że autorytet, jaki sobie tutaj wypracował dyrektor też należy ocenić wysoko – powiedział starosta.

Andrzej Bryła wicestarosta mielecki również docenił wysoką jakość pracy dyrektora. 

- Oprócz walki na pierwszym froncie z covid-19 cały czas trwają pracę nad modernizacją, restrukturyzacją i centralizacją państwowego ratownictwa medycznego i my tego nie unikniemy. Te prace trwają i te wszystkie działania pana dyrektora - tak jak pan starosta powiedział, wysoko przez nas oceniane - zmierzają do tego, żeby umocnić pozycję naszego pogotowia – mówił wicestarosta Andrzej Bryła.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama