Po roku pracy Grzegorza Gałuszki na stanowisku dyrektora mieleckiego pogotowia przyszedł czas na ocenę jego pracy przez zarząd starostwa i podsumowanie działalności.
W konferencji 3 grudnia oprócz dyrektora Grzegorza Gałuszki wzięli udział starosta Stanisław Lonczak oraz wicestarosta Andrzej Bryła oraz lek. Agnieszka Słocka, zastępca dyrektora ds. lecznictwa i Agnieszka Trela, koordynator medyczny.
- Spotkaliśmy się dokładnie rok temu i mówiliśmy o planach. Dzisiaj już możemy sobie powiedzieć o tym, jak te plany zostały zrealizowane, co udało nam się zrobić w tych trudnych czasach, związanych także z pandemią i ze wzrostem zachorowalności na covid-19 – mówił dyrektor pogotowia Grzegorz Gałuszka
W pewnym sensie chciałbym, żebyście państwo usłyszeli na temat tego, co udało nam się zrobić, jeżeli chodzi o realizację działań związanych z ratowaniem zdrowia i życia ludzkiego.
Jeszcze na początku tego roku nie spodziewał się, że rok 2020 będzie wyjątkowo inny od poprzednich. Kiedy w marcu ogłoszono oficjalnie, że w Polsce jest pierwszy pacjent zakażony wirusem Covid19 - wiadomo było, że to będzie rok pełen wyzwań. Pokazują to pierwsze statystyki przygotowane przez mieleckie pogotowie:
- 8728 wyjazdów w Mielcu, tj. wzrost o 30% w stosunku do ubiegłego roku. Razem 22 580 wyjazdów.
- 1152 transporty Covid19 - realizowane przez 4 karetki
- 3882 wymazy Covid19 - realizowane przez 3 karetki
- zatrudnienie - wzrost o 70 osób w stosunku do 2019 roku. Obecnie w pogotowiu pracuje 224 osoby w tym 89 na etacie.
W ramach otrzymanych dotacji zakupiono:
- Respirator transportowy - dotacja 30 000 zł z gminy Wadowice Górne
- 3 sztuki termometrów oraz odzież ochronną dla pracowników - dotacja 5000 zł z gminy Czermin
- Przyjęto również darowizny nowego sprzętu, aparatury medycznej i wyposażenia medycznego:
- Kamerę wifi do videolaryngoskopu 3 sztuki - wartość ogółem 4 854,88 zł - darczyńca Katolickie Centrum Edukacji Młodzieży "KANA" w Mielcu
- Sprzęt medyczny o wartości 17 927,91 zł - darczyńca gmina Przecław
- Ssak OB wraz z wyposażeniem na wartość 4 278,96 oraz termometr na wartość 774,36 zł - darczyńca gmina Radomyśl Wielki
- Urządzenia do kompresji klatki piersiowej Easy Pulse, 3 sztuki na wartość 108 540,00 zł od Ministerstwa Zdrowia.
- od prywatnych darczyńców 16 208,55 zł
- od firm i parafii 289 285,00 zł
- z darowizny pieniężnej Lockheed Martin zakupiono 2 defibrylatory, respirator, 2 urządzenia do dezynfekcji karetek oraz 2 koncentratory tlenu.
- z pozostałych darowizn pieniężnych od osób fizycznych, firm, parafii zakupiono na bieżące potrzeby środki ochrony osobistej oraz środki dezynfekcyjne, jak również leki i sprzęt medyczny jednorazowy.
- 3 ambulanse na wartość 1 500 000,00 zł
- środki do dezynfekcji na wartość 30 460,00 zł
- środki ochrony indywidualnej na wartość 259 540,00 zł
Dyrektor Grzegorz Gałuszka podziękował wszystkim darczyńcom za pomoc w tym trudnym okresie. Zakupiony sprzęt medyczny oraz zgromadzone środki finansowe na pewno przyczyniły się do zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców powiatu mieleckiego.
- Chciałem serdecznie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że dzisiaj możemy realizować te działania na rzecz społeczności powiatu mieleckiego, a także powiatów ościennych. Podziękować swojej załodze, pracownikom za to, że obdarzyli mnie zaufaniem, które przełożyło się na tę współpracę, ale przede wszystkim za zrozumienie w tych trudnych czasach – przekazał Grzegorz Gałuszka.
- Mogę powiedzieć, że dzięki podjętym wspólnie działaniom ograniczyliśmy do minimum możliwość zakażenia się koronawirusem. Takich przypadków było niewiele, dlatego nie występowały przestoje. Jeżeli były trudności z obsadą, reagowaliśmy w sposób natychmiastowy, także żadna karetka nie pozostała bez zabezpieczenia, a tym samym społeczeństwo mogło czuć się bezpiecznie – dodał dyrektor.
Na konferencji głos zabrał także starosta mielecki Stanisław Lonczak, który wysoko ocenił pierwszy rok pracy dyrektora pogotowia Grzegorza Gałuszki
- Dyrektor realizuje program naprawczy, bo taki musiał być uchwalony i już dzisiaj można powiedzieć, że zysk, jaki będzie mieć pogotowie przekroczy milion zł. Jeżeli chodzi o sytuację wewnętrzną wśród załogi, brak jest konfliktów. Myślę, że autorytet, jaki sobie tutaj wypracował dyrektor też należy ocenić wysoko – powiedział starosta.
Andrzej Bryła wicestarosta mielecki również docenił wysoką jakość pracy dyrektora.
- Oprócz walki na pierwszym froncie z covid-19 cały czas trwają pracę nad modernizacją, restrukturyzacją i centralizacją państwowego ratownictwa medycznego i my tego nie unikniemy. Te prace trwają i te wszystkie działania pana dyrektora - tak jak pan starosta powiedział, wysoko przez nas oceniane - zmierzają do tego, żeby umocnić pozycję naszego pogotowia – mówił wicestarosta Andrzej Bryła.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.