Blisko 8 mln zł kosztowało PKP Polskie Linie Kolejowe S.A budowa przejścia podziemnego na stacji kolejowej w Mielcu w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi.. Nowy obiekt połączył osiedla znajdujące się po przeciwległych stronach stacji. Wykonanie inwestycji realizowała firma INTOP Tarnobrzeg.
- Nowy obiekt zwiększy bezpieczeństwo i ułatwi mieszkańcom komunikację. Przed modernizacją trasy kolejowej nr 25 na odcinku Padew — Mielec — Dębica, mieszkańcy korzystali w tym miejscu z przejścia przez tory, czyli z tzw. „labiryntu”. Przejście podziemne, to korzystniejsze rozwiązanie dla pieszych w rejonie mieleckiej stacji kolejowej. Bezkolizyjny obiekt łączy osiedla po przeciwległych stronach stacji i niebawem zapewni lepsze warunki przemieszczania się w rejonie torów kolejowych. Piesi, w tym uczniowie pobliskiej szkoły bezpiecznie przejdą pod torowiskiem. - powiedziała nam rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dorota Szalacha.
Budowa przejścia w Mielcu, to zadanie PLK SA, które jest częścią projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica”. Finansowanie inwestycji zaplanowano w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
- Otwarcie przejścia planowane jest w czerwcu, po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. - dodaje Szalacha.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.