Reklama

Ankieterzy zadzwonią spytać, jak było w szpitalu

Opublikowano:
Autor:

Ankieterzy zadzwonią spytać, jak było w szpitalu - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Od 26 października do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą dzwonić w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia ankieterzy. Poproszą pacjentów o odpowiedź na dziewięć pytań.

Pytania będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu. Ankieterzy zapytają pacjentów:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  2. Jaka była jakość wyżywienia?
  3. Czy komunikacja była zrozumiała?
  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  7. Czy w nocy była cisza?
  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Pacjenci będą oceniać wymienione obszary w skali od 0 do 10.

Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie ze szpitalami chcemy dbać o ich zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych - zapowiada Narodowy Fundusz Zdrowia. - Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy. W codziennym pośpiechu bardzo trudno, zwłaszcza w trakcie walki o swoje zdrowie, znaleźć czas na krótką rozmowę. Liczymy jednak, że dla wspólnego dobra pacjentom uda się wygospodarować kilka minut, by odpowiedzieć na pytania ankietera. Wszystkim pacjentom bardzo dziękujemy za poświęcony nam czas i udział w ankiecie - NFZ

Pacjenci nie powinni podawać żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali). To jest ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.
 
Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali. Dane zostaną wykorzystane tylko w celu przeprowadzenia badania ankietowego dotyczącego monitorowania jakości i dostępności świadczeń.

W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów w infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.  Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z NFZ zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy