Fotografia produktowa, czyli jak prezentować produkty w Internecie?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Źródło: pixabay.com Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license

Fotografia produktowa, czyli jak prezentować produkty w Internecie? - Zdjęcie główne

foto Źródło: pixabay.com Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane Fotografia reklamowa cieszy się ogromnym zainteresowaniem przede wszystkim wśród sprzedających swoje produkty za pośrednictwem sklepów internetowych. Zdjęcia wykonywane w ramach fotografii produktowej w zamierzeniu mają zachęcić do zakupu potencjalnego klienta. Są swojego rodzaju uzupełnieniem suchego opisu produktu, który także jest ważny, jednak w mniejszym stopniu działa na wyobraźnię klienta. Jeśli produkt możemy zobaczyć, jest większa szansa, że zdecydujemy się na jego zakup. Fotografia produktowa ma więc na celu zwiększenie szans na sprzedaż produktu dzięki zaprezentowaniu go w całej okazałości.

Fotografia produktowa- czym jest?

Fotografia produktowa jest jedną z dziedzin fotografii, dotycząca przedstawiania konkretnych produktów. Obecnie ten dział fotografii rozwija się najprężniej ze wszystkich, co  z pewnością zawdzięczamy ogromnej popularności sklepów internetowych. Niemal każda dobrze prosperująca działalność gospodarcza skupia się na sprzedaży jakiegoś produktu, który musi zostać odpowiednio przedstawiony. Temu służy właśnie fotografia produktowa. Rządzi się ona nieco innymi prawami niż inne dziedziny fotografii. Przede wszystkim, nie stawiamy tu na artystyczny wydźwięk i ciekawe efekty, ale na jak najbardziej naturalne i rzeczywiste przedstawienie produktu, który w zamierzeniu ma zainteresować klienta. To dlatego tło takich fotografii jest zwykle białe, jednolite, staje się jedynie dopełnieniem, które nie zwraca na siebie uwagi. W tym właśnie tkwi istota najlepszej fotografii produktowej. 

Co to jest packshot?

Packshot to termin stosowany w branży reklamowej. Jest to nazwa dla zdjęcia produktu na jednolitym, białym tle. Taka fotografia produktowa pozwala na przedstawienie produktu w całej okazałości, łącznie z jego naturalną kolorystyką, kształtem czy wszelkimi detalami. Packshoty są wykorzystywane także do tworzenia nowoczesnych fotografii obrotowych i 360. Proces powstawania packshotów to nie tylko samo robienie zdjęć, ale także ich późniejsze szparowanie, czyli usuwanie tła, dopasowywanie kontrastu, poprawianie kształtu produktów, prostowanie czy usuwanie niedoskonałości. Packshoty wykorzystuje się na materiałach drukowanych, ale przede wszystkim w sklepach internetowych. W ofertach sprzedażowych najważniejsze jest właśnie zdjęcie oraz opis. Ale to właśnie fotografia jest tym, co w pierwszej kolejności rzuca nam się w oczy.

Tworzenie atrakcyjnych zdjęć produktów- dlaczego jest aż tak ważne?

Większość potencjalnych klientów to wzrokowcy. Oznacza to, że produkty sprzedajemy w dużej mierze właśnie poprzez przekaz wizualny. Nawet, jeżeli nie jesteśmy tego świadomi, przeglądając oferty sklepów internetowych, klikamy w te, które są obwarowane pięknymi, przemyślanymi zdjęciami produktowymi. To zdjęcie w dużej mierze decyduje o tym, czy produkt się sprzeda. Stworzenie naprawdę profesjonalnie wyglądającego zdjęcia produktowego nie jest łatwe, jest więc zadaniem dla profesjonalisty. Warto jednak poznać kilka prostych zasad, które pozwolą na wzbogacenie swojej oferty sprzedażowej w naprawdę dobre fotografie. Jeżeli wiesz, jak wystawić oferty na Allegro, warto także, byś potrafił zrobić dobre zdjęcia produktowe.

Kilka zasad fotografii produktowej

Najważniejszą kwestią w fotografii produktowej czy w ogóle w fotografii jest światło. Najlepsze efekty uzyskuje się w świetle dziennym, co najwyżej uzupełnionym lampami. Używamy ich także wówczas, gdy warunki pogodowe nie są korzystne. Bardzo ważnym elementem każdej produktowej fotografii jest także cień. Nie może on być zbyt głęboki, gdyż mógłby przytłaczać produkt. Profesjonaliści używają specjalnych dyfuzorów do fleszy, dzięki którym światło staje się o wiele bardziej równomierne i stonowane, a cień wygląda naturalniej.

Tworząc dobre zdjęcie produktowe, należy zadbać o tło. Zdecydowanie najlepsze efekty uzyskuje się na tle białym lub innym neutralnym. Fotografia produktowa ma na celu zaprezentowanie produktu, dlatego tło nie może przytłaczać ani odwracać uwagi. Profesjonaliści twierdzą, że najlepsze tło to tzw. krzywa nieskończoności, pozwalająca na skupienie 100% uwagi na produkcie.

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać o tym, jak ważna w zdjęciu, również produktowym, jest ostrość obrazu. Aby zdjęcie mogło mieć naprawdę idealną ostrość, konieczne jest używanie statywu, który wciąż jest nieco niedoceniany. Jego brak sprawia, że aparat drży nam w dłoniach, a to z pewnością przełoży się na ostrość obrazu, nawet przy zastosowaniu stabilizacji obrazu.

W fotografii produktowej obecnie stawia się na naturalność. Zasada, że mniej znaczy więcej jest tutaj jak najbardziej odpowiednia. Dzięki naturalności, braku stosowania niepotrzebnych filtrów, zachowany zostaje prawdziwy kolor i wygląd produktów, a to z pewnością zostanie docenione przez klienta. 

Podsumowując

Wiesz już, jak pokazywać zdjęcia produktów w sklepie internetowym, a tym samym przyciągnąć klientów. Sklepy internetowe w dużej mierze opierają się właśnie na zdjęciach, które lepiej niż suchy tekst opisują cechy produktu.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE