Bogusław Działowski urodził się 12 lipca 1929 r. w Krakowie. Był absolwentem Szkoły Przyzakładowej PZL Mielec. W 1946 r. ukończył kurs pilota szybowcowego w Bodzowie koło Krakowa.
CZYTAJ TAKŻE: Zmarł 30-letni Karol Krzak. Był sędzią piłkarskim
W latach 1946-1952 pracował w PZL (WSK) Mielec jako mechanik samolotowy, najpierw przy remontach samolotów powojennych, a następnie przy produkcji myśliwskiego samolotu odrzutowego MiG-15 (Lim-1). W 1952 r. został powołany do zasadniczej służby wojskowej i skierowany do pracy w szczególnie niebezpiecznych warunkach, w kopalni „Mikulczyce”, a następnie w kopalniach „Jan” i „Bolesław”.
Po powrocie z wojska ze względów politycznych nie przyjęto go do pracy w WSK. (Ojciec – Stanisław był słynnym konstruktorem samolotów w latach międzywojennych, a później pilotem RAF w Anglii w czasie II wojny światowej.) Został zatrudniony najpierw w Hucie Stalowa Wola – filia w Mielcu jako mechanik samochodowy (1954-1955), a następnie w piekarni PSS „Społem” w Mielcu jako mechanik konserwator (1955-1968).
W 1968 r. powrócił do WSK Mielec na stanowisko mechanika. W 1981 r. przeszedł na tzw. wcześniejszą emeryturę.
Należał do Związku Żołnierzy – Górników Represjonowanych w Latach 1949-1959. Uczestniczył w mieleckich uroczystościach związanych z historią lotnictwa, a zwłaszcza związanych z wkładem rodziny Działowskich w rozwój lotnictwa polskiego. Prowadził dokumentację fotograficzną rodziny Działowskich.
Wyróżniony Krzyżem Więźnia Politycznego 1939-1989 i Krzyżem Związku Represjonowanych Politycznie Żołnierzy Górników.
Msza św żałobna za duszę zmarłego odbędzie się 23 kwietnia (piątek) o godz. 13. w kościele pw. Ducha św (Borek).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.