Wyjazd został zaplanowany jako element projektu Erasmus+ „The Bridge”. Prezentację mieleckich magnetometrów, z których jeden to kompas, a drugi to wykrywacz metali, oglądali przedstawiciele z Chorwacji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Słowenii, Holandii, Malty i Finlandii.
Przez cały tydzień uczniowie brali udział w warsztatach naukowych w Obserwatorium Astronomicznym w Visnjan w Chorwacji. Razem z 28 uczestnikami projektu z Europy przeprowadzali różnego rodzaju doświadczenia – badali na przykład wpływ promieniowania UV na bakterie. Poznali budowę i działanie różnych przyrządów optycznych, takich jak teleskop czy mikroskop. Budowali magnetometry, tworząc układy elektryczne na podstawie schematów. Sprawdzali laboratoryjnie działanie filtrów w różnych kremach do opalania. Pełni entuzjazmu angażowali się we wszystkie prace, doskonaląc język angielski.
Jedną z dziedzin projektu Erasmus+ The Bridge jest mikrobiologia. W Chorwacji uczniowie mieli za zadanie zbadanie strefy przybrzeżnej Adriatyku. Po poznaniu teorii w wykładzie prowadzonym w języku angielskim przez biologa z Visnjan, udali się do Cervar. Tam każda grupa wyszukiwała w morzu okazy żywych organizmów. Następnie uczniowie oglądali je pod mikroskopem i dowiadywali się o nich wielu ciekawych rzeczy.
Nie zabrakło również zwiedzania. Uczniowie odwiedzili zamki, jaskinie krasowe, historyczne miasteczka – Pula, Porec, Novigrad. Były to najważniejsze z obejrzanych atrakcji na półwyspie Istria.
Nowe przyjaźnie wśród rówieśników z innych krajów oraz przełamanie bariery językowej to najważniejsze korzyści realizowanego przez Zespół Szkół Budowlanych projektu Erasmus+.