Nabór do pierwszej klasy to niewątpliwy sukces edukacyjny. Zainteresowanie nauką na tym kierunku było tak duże, że już na starcie podjęto decyzję o zwiększeniu ilości uczniów do 32.
CZYTAJ TAKŻE: >>> Nie kupuj grzybów przy drodze. Sprzedawca musi mieć atest
W procesie wdrażania standardów Przemysłu 4.0 w polskich przedsiębiorstwach w coraz większym stopniu obecna jest automatyzacja i robotyzacja procesów produkcyjnych. Światowe trendy wskazują, ze staje się to coraz łatwiejsze nie tylko z technicznego, ale także ekonomicznego punktu widzenia.
W związku z rosnącymi kosztami pracy i taniejącą technologią popyt na roboty utrzymuje bardzo dużą dynamikę wzrostu. Aby być konkurencyjnym na globalnym, ale także lokalnym rynku pracy, obok stosowania najnowocześniejszych technologii, należy także poczynić inwestycje w zasoby ludzkie.
Dlatego też strony porozumienia, na mocy którego powstał pilotażowy kierunek technik robotyki, wyrażają wolę współpracy w procesie wdrożenia w Mielcu - mieście pierwszej w kraju Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Ten atrakcyjny z punktu widzenia treści nauczania oraz uzyskanych kwalifikacji nowy zawód jest odpowiedzią na potrzeby kadrowe mieleckich przedsiębiorców, które zostały wyartykułowane w trakcie przeprowadzonych badań przez Agencję Rozwoju Przemysłu - Oddział w Mielcu.
CZYTAJ TAKŻE: >>> Śmigłowiec przetransportował pacjenta do mieleckiego szpitala!
Pozytywna opinia naukowo-dydaktyczna podstawy programowej oraz programu nauczania opracowana przez Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie oraz wykorzystanie bardzo dobrze wyposażonej bazy techno-dydaktycznej Centrum Kształcenia Praktycznego gwarantuje osiągnięcie zamierzonych celów dydaktycznych, tym samym wyposażenie absolwentów tego kierunku kształcenia w kompetencje wymagane w Przemyśle 4.0 w perspektywie 2030 roku.
Na mocy podpisanego, wielostronnego porozumienia Powiat Mielecki stworzył warunki do skutecznej realizacji eksperymentu pedagogicznego prowadzonego przez Zespół Szkół Technicznych, Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli i Zespół Szkół im. Prof. J. Groszkowskiego, dla których jest organem prowadzącym.
Z kolei Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie obejmie kierunek technik robotyki opieką naukowo-dydaktyczna między innymi poprzez promowanie innowacyjnych technologii uczelni, w oparciu o istniejący potencjał naukowy. Zorganizuje dla uczniów wraz z nauczycielami wizyty studyjne w specjalistycznych laboratoriach Wydziału oraz wesprze nauczycieli w ich rozwoju zawodowym.
CZYTAJ TAKŻE: >>> W pożarze fermy spłonęło 7 tys. indyków [AKTUALIZACJA]