Jeśli nie wpłyną odwołania od wyniku przetargu, a wykonawca przedstawi wymagane gwarancje, wkrótce możliwe będzie podpisanie umowy. Tym samym ruszy proces projektowania i przygotowań do budowy nowego odcinka.
Obwodnica będzie miała 2,6 km długości i powstanie w ciągu drogi krajowej nr 73. Początek trasy zaplanowano na skrzyżowaniu DK-94 z DK-73 w Pilźnie (ul. Lwowska), gdzie powstanie rondo. Dalej nowa droga przekroczy rzekę Dulcza – w tym miejscu zaplanowano budowę mostu – i poprowadzi ruch wschodnią stroną miasta, omijając jego zabudowaną część. Koniec trasy połączy się z istniejącą DK-73 w Strzegocicach, również poprzez rondo.
Nowa obwodnica będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 1x2 pasy ruchu.
W ramach inwestycji powstaną m.in.:
- odwodnienie, oświetlenie i infrastruktura towarzysząca,
- urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu,
- drogi dla pieszych i rowerzystów,
- jezdnie dodatkowe dla obsługi terenów przyległych,
- przejścia dla zwierząt,
- ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe,
- zbiorniki retencyjne.
Obwodnica Pilzna to tylko jeden z elementów szerszego programu inwestycji na drodze krajowej nr 73, która łączy Kielce z Jasłem. W planach są również obwodnice Jasła oraz Brzostku i Kołaczyc, a także przebudowa istniejącego odcinka między Pilznem a Brzostkiem.
Celem programu jest upłynnienie ruchu, poprawa bezpieczeństwa i zmniejszenie natężenia ruchu w centrach miast, przez które obecnie przebiega DK-73.
Komentarze (0)