Typowo wyłączenia obejmują kilka godzin w ciągu dnia i służą utrzymaniu sprawności oraz bezpieczeństwa sieci elektroenergetycznej.
Brak prądu w mieszkaniu – co zrobić?
Nie zawsze brak prądu wynika z zaplanowanych działań. Jeżeli w mieszkaniu nagle gaśnie światło:
- Sprawdź bezpieczniki – być może wybiło korki tylko w twoim mieszkaniu.
- Zerknij na klatkę schodową – jeśli prądu nie ma w częściach wspólnych budynku, zgłoś problem administracji.
- Rozejrzyj się u sąsiadów – gdy awaria dotyczy także sąsiednich domów lub całej ulicy, oznacza to szerszy problem.
- Zadzwoń na pogotowie energetyczne – 991 – numer działa całą dobę, jest bezpłatny i służy do zgłaszania awarii.
Jak długo może potrwać brak prądu?
- Planowane wyłączenia – zazwyczaj od kilkudziesięciu minut do kilku godzin, maksymalnie do 16 godzin.
- Nieplanowane awarie – zwykle usuwane są w ciągu kilku godzin, ale w wyjątkowych przypadkach mogą potrwać nawet do 24 godzin.
- Przed planowaną przerwą naładuj telefon i laptop.
- Przygotuj latarkę lub świeczki.
- Jeżeli korzystasz z urządzeń elektrycznych niezbędnych do zdrowia lub pracy – sprawdź wcześniej harmonogram i zaplanuj alternatywne rozwiązania.
Komentarze (0)